Pasajul Turnu Măgurele-Berceni de pe inelul median de circulație al Capitalei va include spațiu pentru viitoarea linie de tramvai Berceni-Pipera, însă acesta va fi la nivelul solului, a precizat primarul Sectorului 4, Daniel Băluță. Precizarea vine după ce în spațiul public au apărut mai multe controverse pe această temă.
Adrian Bărbulescu
”Obligatoriu pasajul va include linie de tramvai. Este o prevedere pe care o are PUG-ul şi inclusiv PUZ-ul, care nu era suspendat la momentul realizării documentaţiei. Deci cu certitudine va avea spaţii prevăzute pentru liniile de tramvai. Va semăna din punct de vedere constructiv cu cel pe care îl avem pe Văcăreşti-Mihai Bravu, ca soluţie tehnică pentru tramvai. Tramvaiul va fi jos”, a spus Daniel Băluţă, răspunzând la o întrebare adresată de Club Feroviar.
Dubii legate de Pasajul Turnu Măgurele-Berceni
Cu câteva zile în urmă, Asociația Metrou Ușor lansase unele dubii legate de modul în care vor fi proiectate cele două pasaje rutiere pe inelul median, în zona de sud, la intersecțiile arterelor Turnu Măgurele cu Șoseaua Berceni, respectiv cu Șoseaua Metalurgiei.
”În cazul realizării de noi pasaje rutiere pe inelul median, acestea trebuie să permită tramvaiului să efectueze stații în intersecțiile pe care le supra sau subtraversează. Concret, tramvaiul nu trebuie pur și simplu să treacă peste intersecție și să evite toate conexiunile importante cu mijloacele de transport public, ci trebuie să asigure transbordări facile și accesibile cu liniile pe care le intersectează. Din păcate, în cazul Pasajului Doamna Ghica, viitorul tramvai de pe inelul median va circula pe pasaj, peste intersecția cu Șoseaua Colentina, și nu va avea o transbordare facilă cu linia 21, una dintre cele mai utilizate rute ale STB S.A. Trebuie avut în vedere ca astfel de erori majore de strategie să nu se mai poată repeta. Nu ne opunem realizării de pasaje pe inelul median al Capitalei, însă nu acceptăm ca goana după a le construi cât mai repede și mai ieftin să afecteze iremediabil proiectul strategic al liniei de tramvai de pe inelul median”, se arată într-o postare recentă pe pagina de Facebook a Asociației Metrou Ușor.
CITEȘTE și VIDEO S-au reluat lucrările la Pasajul Doamna Ghica. Ce se întâmplă cu linia de tramvai
Asociația Metrou Ușor agreează soluția de la Mihai Bravu-Văcărești
Asociația precizează că planurile furnizate de Direcția Transporturi din Primăria Municipiului București sunt corecte, optându-se pentru soluția aplicată la Mihai Bravu-Văcărești, cu două pasaje rutiere distincte și spațiu intermediar pentru linia de tramvai la nivelul solului. ”Planurile furnizate de PMB diferă însă de cele surprinse în fotografia postată de Primarul Sectorului 4, unde se remarcă un pasaj rutier simplu cu 2 benzi pe sens, fără spațiu median prevăzut pentru linia de tramvai, la sol. Reiterăm faptul că o variantă precum cea de la Doamna Ghica unde se va realiza un pasaj simplu, cu posibilitatea instalării ulterioare a unei linii de tramvai pe pasaj care să evite total intersecția, nu este acceptabilă din perspectiva mobilității urbane durabile care pune accentul pe transportul public electric de medie și mare capacitate. Solicităm Primăriei Sectorului 4 să respecte PUG în vigoare, să respecte pașii legali în elaborarea proiectului printre care și realizarea unei etape transparente de dezbatere publică, conform legii”, se mai arăta în postarea menționată.
Ei bine, cel puțin la nivel declarativ, problema pare a fi lămurită, din moment ce primarul Sectorului 4 a precizat că soluția aleasă va fi similară celei utilizate la construcția Pasajului Mihai Bravu-Văcărești.
Traseul viitoarei linii de tramvai Berceni-Pipera
Strategia de mobilitate a inelului median, reglementată prin Planul Urbanistic General, prevede spațiu pentru o viitoare linie de tramvai – o magistrală de transport electrică vitală pentru capitală – un “41 de est”.
În consecință, lucrările conexe de infrastructură trebuie să țină cont de faptul că inelul median este prevăzut cu linie de tramvai. Construcția viitoare a liniei de tramvai Berceni-Pipera este prevăzută și de Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030. Linia de tramvai ar urma să plece din Pipera, pe Șoseaua Petricani, apoi pe Doamna Ghica, pe Străpungerea Doamna Ghica-Chișinău, Bulevardul Chișinău, Bulevardul Nicolae Grigorescu, Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu, Apărătorii Patriei, Turnu Măgurele. Cele două străpungeri menționate anterior au pe zona mediană spații dedicate viitoarei linii de tramvai.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail