Site logo
26 mai 2023

Metroul Cluj Napoca, al cărui contract de execuție a fost semnat joi, va include soluții moderne privind accesul și dirijarea traficului, soluții despre care s-a discutat în anii trecuți și la București dar care nu au fost puse în aplicare.

De partea de semnalizare, telecomunicații, alimentare cu energie, acces pe peroane va răspunde firma Alstom, potrivit unui comunicat de presă al acestei companii.

Alstom va realiza integrarea sistemului la metroul Cluj Napoca

Redăm comunicatul și informațiile oferite de companie:

„Alstom va asigura integrarea sistemului, soluțiile de semnalizare și telecomunicații, alimentarea cu energie electrică, calea de rulare, porțile de siguranță de pe peroane, centrul de securitate și control și platforma de securitate cibernetică. Soluția Urbalis CBTC de la Alstom va permite realizarea primului proiect de metrou complet automatizat din România. Partea din contract a Alstom este de aproximativ 400 de milioane de euro.

Alstom, lider global în domeniul mobilității inteligente și sustenabile, a semnat un contract cu Primăria Cluj-Napoca pentru construcția liniei 1 de metrou din Cluj-Napoca, în regiunea Transilvania din România, în cadrul unui consorțiu cu companiile de construcții civile Gulermak și Arcada. Valoarea totală a acestui proiect la cheie, de ultimă generație, se ridică la aproximativ 1,8 miliarde de euro, iar partea Alstom este în valoare de aproximativ 400 de milioane de euro.

Compania Alstom va avea următoarele responsabilități în proiect: integrarea sistemului, soluțiile de semnalizări, telecomunicații și electroalimentare, construirea căii de rulare, instalarea panourilor de siguranță de pe peroane, centrul de control și siguranță a traficului, precum și implementarea în întregul sistem a unei soluții de securitate cibernetică de eficiență dovedită. Alstom va implementa o soluție de control al trenurilor bazat pe comunicații (CBTC) care să susțină cel mai înalt grad de automatizare, gradul 4 (GoA4), pentru prima dată în România. Pentru aceasta, compania va folosi soluția de semnalizare CBTC de mare capacitate Urbalis, care se regăsește în multe alte proiecte de metrou.

„Sunt extrem de mândru că Alstom va lua parte la construcția metroului din Cluj-Napoca. Este un alt proiect de referință pentru prezența pe termen lung a Alstom în România. Metroul din Cluj-Napoca este unul dintre cele mai mari proiecte „la cheie” din Europa, acoperind un portofoliu solid de soluții de semnalizare și de infrastructură, care demonstrează poziția de lider a Alstom în domeniul mobilității urbane sustenabile. Acesta este un proiect de infrastructură foarte ambițios și inovator pentru România, fiind prima linie de metrou automatizată, iar palmaresul nostru internațional ne oferă competența necesară pentru un astfel de proiect de pionierat”, a declarat Gian Luca Erbacci, președintele Alstom pentru Europa.

După cele două noi proiecte de cale ferată câștigate la sfârșitul anului trecut în zona Clujului, contractul pentru metroul clujean ne consolidează activitatea în zonă, unde Alstom are aproape 800 de angajați. Experiența noastră în proiecte de metrou, atât în Europa Centrală și de Est cât și la nivel internațional, ne oferă încrederea și capabilitățile tehnice necesare pentru a reuși cu succes execuția unui astfel de proiect major”, spune Gabriel Stanciu, Director General Alstom pentru România, Bulgaria și Moldova.

Linia 1 a noului metrou, care urmează a fi finalizată în opt ani, va avea o lungime de 21 de kilometri și 19 stații. Primul tronson, totalizând puțin peste 9 kilometri, cu 9 stații și un depou suprateran, va fi finanțat prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență al României (PNRR) și va fi finalizat în 4 ani.

După finalizare, metroul din Cluj-Napoca va fi prima linie de metrou complet automatizată din România. Implementarea sistemului de metrou „la cheie” marca Alstom, care include un centru de control integrat, tehnologia Urbalis CBTC, care susține funcționarea fără mecanic și servicii de transport de mare capacitate la intervale de succedare a trenurilor de 90 de secunde, precum și o platformă de securitate cibernetică de ultimă generație, vor aduce o operare fiabilă și eficientă din punct de vedere energetic pe conexiunea vest-est și va îmbunătăți considerabil mobilitatea ecologică în orașul Cluj-Napoca.

Cu o experiență de peste 50 de ani și 80 de sisteme la cheie aflate în exploatare comercială la nivel mondial, Alstom este principalul partener mondial pentru furnizarea de sisteme adaptate la orice nevoie de mobilitate. Printre cele mai recente proiecte de metrou se numără Montreal REM, metroul din Riad (Arabia Saudită), Linia 4 de la Atena (Grecia), Grand Paris Linia 18 și Linia C din Toulouse (Franța), Panama L2, Linia 3 din Guadalajara (Mexic) și linia Dubai Route 2020 (Emiratele Arabe Unite).

Alstom este liderul mondial în materie de soluții de semnalizare urbană de înaltă performanță CBTC (Communication-Based Train Control), aflate în funcțiune pe 145 de linii din întreaga lume. În Europa, tehnologia Alstom este deja utilizată la Madrid, Milano, Lyon, Lausanne, Paris și Amsterdam, deservind diferite tipuri de linii și grade de automatizare, iar în prezent este în curs de instalare pe numeroase alte linii, inclusiv pe Magistrala 5 a metroului din București.

De aproape 30 de ani, Alstom are un rol de pionierat în tranziția României către un transport feroviar modern și sustenabil. De la controlul digital de ultimă generație al căii ferate, la proiecte de infrastructură și electrificare, alături de furnizarea de materialul rulant pentru metrou și pentru transport feroviar de pasageri și întreținerea pe termen lung a flotei de metrou din București, Alstom contribuie în mod constant la îmbunătățirea transportului feroviar din România”, se mai arată în comunicat

Soluția de automatizare a traficului pe Magistrala 5 din București a fost îndelung discutată însă până în prezent nu a fost implementată. La fel subiectul unor porți de acces care să împiedice intrarea pasagerilor pe șine a fost și aceasta abordată dar nici în acest caz nu au fost parcurși pași concreți.

Citește mai multe aici despre semnarea contractului, joi.

 

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share