Site logo
Decizie de ultimă oră privind Carpatica Feroviar, care va prelua activitatea CFR Marfă
16 noiembrie 2024
Carpatica Feroviar pierderile CFR Marfă Vânzarea vagoanelor și locomotivelor CFR Marfă Locomotivele CFR MarfăCarpatica Feroviar pierderile CFR Marfă Vânzarea vagoanelor și locomotivelor CFR Marfă Locomotivele CFR Marfă

Ministerul Transporturilor mai face un pas către operaționalizarea societății Carpatica Feroviar, care va prelua activitatea CFR Marfă.

Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost postat, în consultare publică, proiectul de Hotărâre a Guvernului ”pentru completarea Anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii”.

”Prin prezentul proiect de act normativ se propune completarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare, după cum urmează: La anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea şi funcționarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 333 din 1 aprilie 2021, cu modificările şi completările ulterioare, după punctul 25, litera E, se introduce un nou număr curent, nr. crt. 26, cu următorul cuprins: 26. Carpatica Feroviar România S.A. Bucureşti”, se arată în proiect.

Societatea Carpatica Feroviar România – S.A. a fost înființată prin Hotărârea de Guvern nr. 1327/2024, prin care s-a modificat și art. 1 din HG nr. 602/2024 privind alocarea unor sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2024, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. Societatea este o companie deținută în totalitate de către Statul român, prin ministerul de resort, respectiv Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, ce desfășoară activități: de interes strategic – pentru asigurarea necesității de mobilitate prioritizată, ținând cont de parteneriatele României rezultate din obligațiile sale internaționale și de nevoia de acoperire a transportului de marfă pe timp de pace, cât şi în situaţii de criză sau război; comercial – fiind o societate cu capital de stat, finanțată din surse proprii, ce va realiza transporturile feroviare de marfă, venind în completarea cerințelor pieței de transport feroviar, se arată în Nota de fundamentare.



CFR Marfă va intra în faliment

La Zilele Feroviare 2024, directorul general al CFR Marfă, Daniel Apostolache, a explicat că CFR Marfă va intra în faliment și în lichidare imediat ce noua societate va obține toate autorizările necesare pentru a deveni operator feroviar. Cel mai probabil, acest lucru se va întâmpla în luna martie 2025, moment când expiră și concordatul preventiv în care se află societatea de ani buni. ”De când se va autoriza Carpatica Feroviar, CFR Marfă nu va mai furniza servicii de transport”, a precizat șeful CFR Marfă.

CFR Marfă va rămâne cu datoriile la stat, aferente ajutorului de stat acordat la privatizarea eșuată din 2013, pe modelul aplicat la divizarea SNCFR în octombrie 1998. Noul operator va prelua 200 de locomotive și 6.500 de vagoane de la CFR Marfă, contra cost, iar banii vor ajunge direct în conturile ANAF, pentru stingerea datoriei. De asemenea, noua societate va prelua și șase secții IRLU, pentru a avea unde-și repara locomotivele.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share