Foraje efectuate până în acest moment în cadrul proiectului de metrou la Cluj indică existența unui masiv de sare pe extremitatea estică a magistralei, dar și a unor depozite argiloase, fapt care impune soluții tehnice deosebite.
Potrivit publicației media9.ro, zăcământului de sare are o prezență extinsă. „După stația Piața Mărăști, aproape toate forajele executate atât pe aliniamentul estic al metroului, cât și pe cel sudic au întâlnit la adâncimi cuprinse între 12,50 și 25,0 metri un masiv de sare care induce riscuri geotehnice asupra structurilor metroului, ce trebuie eliminate prin stabilirea unor soluții tehnice adecvate”, se arată în studiul efectuat de firma Geostud. Este vorba despre Piața Mărăști – Aurel Vlaicu până la IRA, apoi în Gheorgheni, spre Sopor, și în partea opusă, către CUG.
Pe de altă parte, în cartierul Mănăștur s-a constatat că terenul este format din „argile/argile nisipoase și nisipuri/nisipuri argiloase” și că „apropierea traseului metroului de râul Somesul Mic sau de Canalul Morii face posibilă interceptarea în cadrul acestor depozite de resturi lemnoase aflate în diverse faze de încarbonizare”. Studiul menționat de publicație indică nevoia de demolare a cel puțin 15 imobile existente.
Firma Geostud realizează 42 de foraje destinate identificării tipului de sol și celor mai bune soluții tehnice pentru realizarea metroului. (D.C.)
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail