
Deschiderea București – Giurgiu în trimestrul III din acest an
Deschiderea București – Giurgiu va avea loc în acest an. După 19 ani de la prăbuşirea podului de la Grădiştea din cauza viiturilor, trenurile vor putea circula din nou pe linia de cale ferată Bucureşti – Giurgiu, fără să mai ocolească prin Videle.
Lucrările la pod sunt foarte avansate şi sperăm ca din trimestrul trei al acestui an să se poată circula cu trenul peste Argeş, a declarat, într-un interviu acordat Agerpres, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Ionuţ Săvoiu.
El a precizat că aproape 7 miliarde de euro sunt angajaţi în diverse proiecte care se află în derulare pe calea ferată. iar după anul 2027 publicul călător va putea simţi efectele „acestor investiţii fără precedent” în domeniul feroviar, un sector subfinanţat de mai bine de 30 de ani.
Deschiderea București – Giurgiu
În acest context, Săvoiu a atras atenţia că fără modernizarea infrastructurii, a materialului rulant şi fără achiziţia de material rulant nou, accidentele/incidentele atât de pe calea ferată, cât şi de la metrou vor continua şi probabil se vor şi intensifica. „Asta e partea pe care trebuie să o recunoaştem, iar faptul că de atâţia ani, permanent, sistemul feroviar a fost subfinanţat a creat o situaţie de care, evident, nu ne putem decât plânge”, a afirmat acesta.
„Lucrările la linia ferată sunt foarte avansate, au depăşit 95% grad de realizare în stadiul fizic. Din informaţiile pe care le-am primit, în luna mai încep testele şi sperăm noi ca din trimestrul trei al acestui an să se poată circula cu trenul peste Argeş. Ţineţi bine minte, este un pod care a căzut de 19 ani. Acolo e important de spus că va urma şi faza a doua a proiectului de electrificare. Este şi acesta într-o fază avansată de pregătire şi contractare”, spune el.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
Whatsapp
VK
Mail