Site logo
Dispute Sorin Grindeanu – Primăria Timișoara pe tema gării
7 februarie 2022

Modificări aduse documentației de construcție pe baza căreia a fost obținută autorizația de construire la lucrările de modernizare a gării Timișoara au cauzat un schimb de replici între ministrul Transporturilor și administrația municipiului.

Există un proiect pregătit, precum și finanțarea necesară, dar cu toate acestea lucrările de modernizare a Gării de Nord din Timișoara nu pot începe, potrivit publicației locale expressdebanat.ro. Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, născut în Caraș Severin dar școlit și stabilit la Timișoara, dă vina pentru această situație pe conducerea primăriei, care ar întârzia eliberarea autorizației de construcție. Administrația locală spune încă că ministrul a fost greșit informat.

Sorin Grindeanu a acuzat Primăria Timișoara că tărăgănează lucrurile în ceea ce privește eliberarea autorizației de construcție pentru ca lucrările de modernizare a Gării de Nord să poată fi începute.

„Am avut o discuție în urmă cu două săptămâni cu domnul primar Fritz și cu viceprimarul Lațcău. Îmi exprimam atunci dorința ca proiectul și tot ceea ce este făcut deja de către CFR să poată să primească un pic mai repede autorizația de construcție pentru Gara Timișoara Nord. Nu vreau să fiu înțeles greșit, este normal ca și autoritățile locale să aibă o amprentă prin arhitectul-șef asupra clădirilor de pe raza municipiului Timișoara, chiar dacă nu sunt proprietari. Mi-aș fi dorit ca această părere să vină mai rapid, au trecut deja două săptămâni”, a declarat Sorin Grindeanu.

Ministrul Transporturilor a precizat că vrea urgentarea lucrurilor, astfel încât în anul 2023, când Timișoara va deține titlul de Capitală Europeană a Culturii, gara să fie modernizată.

„Mi-aș dori ca Timișoara – Capitală Culturală Europeană în 2023 să poată să aibă o gară modernă. (…) Mi-aș dori să se întâmple mai repede, astfel încât să intre acest proiect cât mai rapid în faza de implementare, să se renoveze, să se modernizeze Gara Timișoara Nord. Există proiect, există bani, există finanțare. Este normal ca Timișoara 2023 Capitală Culturală să aibă și acest obiectiv modernizat”, a afirmat Sorin Grindeanu.



Primăria Timișoara: CFR a modificat proiectul, trebuie nouă autorizație

Pe de altă parte, Primăria Timișoara a transmis un punct de vedere ca urmare a declarațiilor făcute de ministrul Transporturilor, anunțând că CFR a solicitat modificarea soluției pentru modernizarea gării. Astfel, este nevoie de eliberarea unei noi autorizații de construire.

„Autorizația de construire necesară începerii lucrărilor de modernizare a Gării de Nord din Timișoara a fost eliberată încă din data de 6 decembrie a anului trecut. Cererea pentru eliberarea acestei autorizații a fost depusă în 9 septembrie, aceasta fiind rezolvată, deci, în mai puțin de 3 luni. CFR a cerut însă ieri modificarea soluției pentru modernizarea acestui obiectiv, fiind astfel necesară eliberarea unei alte autorizații de construire. Acest lucru nu este un moft al Primăriei Timișoara, ci o cerință legală. Schimbarea soluției va fi analizată în regim de urgență în cadrul ședinței Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism. Din punctul de vedere al Primăriei Municipiului Timișoara, în acest moment nu există niciun impediment pentru ca lucrările de modernizare a Gării de Nord să înceapă. Ne pare rău dacă domnul ministru a fost greșit informat”, a transmis Primăria Timișoara.

Ce presupun lucrările. O singură ofertă

Sunt prevăzute lucrări de consolidare, intervenții asupra fațadelor și acoperișurilor – terasă, intervenții asupra tunelului pietonal de acces la peroane cu realizarea unui nou acces la linii din holul central, intervenții la peronul liniei 1, refacerea piațetei Gării și realizarea instalației centralizate de aer condiționat, ventilație și încălzire.

Se vor realiza și lucrări de pregătire pentru construirea unei pasarele metalice (platformă pietonală) prevăzută în viitor în sala caselor de bilete, ce va fi susținută de șase stâlpi metalici, și montarea a două scări rulante de acces la mezanin. Aceasta însă, în perspectiva reabilitării căii ferate Aradul Nou – Drobeta Turnu Severin (Magistrala 900), care nu va fi realizată prea curând.

La tunelul pietonal care asigură accesul de la piațetă la peronul 1 se vor reface actualele pardoseli din mozaic folosindu-se granit rezistent la trafic intens și antialunecare, se va monta un sistem de supraveghere, un sistem de detecție și semnalizare/avertizare PSI și se va înlocui sistemul de iluminat.  Piațeta Gării va fi complet refăcută, se va amenaja o fântână arteziană, zona va fi placată cu dale de granit, se vor monta bănci, se va realiza un sistem de iluminat cu stâlpi ornamentali, se vor planta copaci și se vor monta rastele pentru biciclete.

Totodată, vor dispărea aparatele de aer condiționat și se va realiză o instalație modernă centralizată de climatizare, iar pe două corpuri de clădire se va monta o instalație de producere a energiei electrice cu panouri fotovoltaice.

Valoarea proiectului este de 17.605.391,14 lei fără TVA. Lucrările trebuie să fie gata în doi ani. Oferta a intrat în evaluare tehnică.

La termenul limită de depunere a ofertelor, în 2020, s-a înscris o asociere de firme, având că lider compania Constructim, informa la acel moment Opinia Timișoarei. În asociere mai sunt firmele Bauerhof Agrobanat, Lăstun SRL și Longhersin.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share