Site logo
27 februarie 2023
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a primit luni doar două oferte la licitația de trenuri electrice interregionale, a doua, producătorul german Siemens absentând din nou, la fel ca și la cea de trenuri electrice regionale. 
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că luni, 27 februarie 2023, a avut loc ședința Comisiei de evaluare, desemnată în cadrul licitației privind achiziția a 20 de rame electrice de lung parcurs (RE-IR2), în vederea deschiderii ofertelor depuse.
Astfel, societățile care au depus documentația sunt:
– POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA);
– S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. (ROMÂNIA).
Evaluarea ofertelor urmează să fie realizată până la data de 6 aprilie 2023. Este vorba de reluarea unei licitații anulate în lipsa ofertelor prezentate.
Valoarea estimată este cuprinsă între 1.201.615.722 lei și 2.374.592.590 lei, fără TVA, inclusiv serviciile de mentenanţă și reparații necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie, conform Caietului de Sarcini.

Oferte la licitația de trenuri inter-regionale

„De asemenea, precizăm că în contractul de achiziție este prevăzută o clauză de revizuire privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani și cantității cu 9 rame electrice interregionale.
Suplimentarea cantităților achizitionate va putea fi făcută fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unor acte adiționale la contractul de achiziție”, spune ARF.

Rutele ramelor

Ramele electrice interregionale vor fi utilizate pe următoarele rute: Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova; Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău- Pașcani-Iași/Suceava; Galați – Marășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava; Galați-Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia); (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău -Pașcani – Iași/Suceava; (Giurgiu) București – Ciulnița – Călărași.
Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea și Craiova – Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării, trenurile vor fi operate și pe următoarele rute de circulație: Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova – Calafat.
Finanţarea proiectului este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, „Componenta 4 – Transport durabil” și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
Ulterior deschiderii ofertelor, comisia va începe evaluarea acestora, în conformitate cu prevederile legale în vigoare și cerințele Caietului de Sarcini.
We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share