Programul de investiții la CFR SA pe 2021, cu finanțare asigurată de la bugetul de stat, prevede cumpărarea de utilaje și mașini automate de întreținere și reparare a infrastructurii în valoare de 201.721.933 lei, echivalentul a aproximativ 40 milioane de euro.
La capitolul ”Investiții în continuare” totalul este de 11.198.933 lei, sumă care include achiziționarea mai multor mașini de sudură electrică, de găurire, de pretensionare și de descărcare a șinelor de cale ferată.
Suma prevăzută la capitolul ”Obiective noi/propuse” este mult mai generoasă, de 190.523.000 lei. Cea mai mare sumă alocată de 55 milioane de lei, este destinată cumpărării a 10 vagoane specializate pentru încărcarea, transportul și descărcarea materialului rezultat în urma ciururii balastului căii.
Numeroase utilaje, pe lista de investiții la CFR SA pe 2021
Vor mai fi cumpărate o mașină de curățat balastul căii (37,5 milioane de lei), o mașină de burat linia curentă (27,5 milioane de lei), o mașină universală de burat linia (în avans continuu) și aparate de cale (22,5 milioane de lei).
Pe ”lista de cumpărături” a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA se mai regăsesc multe alte mașini și utilaje, pe care le puteți vedea în facsimilul alăturat, obținut în exclusivitate de Club Feroviar.
Cumpărarea de trenuri de lucru, aprobată de Guvern
La finele lunii aprilie, Executivul a aprobat un Memorandum inițiat de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii cu privire la achiziția de “Sisteme de trenuri de lucru pentru dezvoltarea și modernizarea infrastructurii feroviare” în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare. Valoare estimată a achiziției este de 200 milioane de euro.
În prezent, din cauza lipsei de-a lungul ultimilor ani a unei finanțări constante pentru execuția lucrărilor de întreținere și de reparație capitală a infrastructurii feroviare, peste 70% din liniile curente şi directe au nevoie de reparaţii capitale. Viteza medie tehnică de circulaţie actuală pe reţeaua CFR este 69,04 km/h care reprezintă cca 80% din viteza proiectată a reţelei, se arată în comunicatul dat publicității miercuri după amiază de MTI. Ritmul actual de execuție a lucrărilor de refacţie reprezintă cumulat 1% din lungimea rețelei scadente de refacție (9.829 km). (A.B.)
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail