Site logo
4 aprilie 2023

Mai multe trenuri Regio au fost lăsate de CFR Călători fără conductor, urmând ca ele să fie însoțite doar de șeful de tren.


Potrivit documentelor pe care le puteți consulta în facsimil, este vorba de trenuri Regio care circulă în vestul țării pe raza de activitate a Sucursalei Regionale de Transport Feroviar de Călători Cluj.

Directorul SRTFC Cluj, Daniel Nicolae Vlașin, a aprobat ca trenurile 4331 și 4334, pe relația Oradea-Halmeu și retur, formate din câte două vagoane, să fie conduse în perioada 1-30 aprilie 2023 de un singur șef de tren, aparținând de stația Oradea. ”Pentru conducerea în partidă formată din șef tren și conductor tren, conducerea stației Oradea va solicita aprobarea SRTFC Cluj”, se arată în documentul respectiv. Aceleași reguli se aplică și pentru trenurile 4337 și 4338, pe aceeași relație, care au în compunere câte două vagoane și ocazional, vinerea – trei vagoane.

Cel de-al doilea document al CFR Călători menționează faptul că predarea garniturii trenului 4341 în stația de frontieră Valea lui Mihai se va face între șeful de tren de la această garnitură și șeful de tren de la trenul 1742 aparținând stației Satu Mare. Tot aici se precizează faptul că trenurile 4340 și 4341 vor fi conduse cu un singur șef de tren, fără conductor.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


Trenuri lăsate fără conductor. Dacă se defectează instalația INDUSI, șeful de tren trebuie să se mute în locomotivă

La prima vedere, nu ar fi nicio problemă ca aceste garnituri să fie însoțite doar de șeful de tren, fără conductor, având în vedere că au în compunere două, maximum trei vagoane.

În condiții normale de circulație, da, nu este nicio problemă. Surse din cadrul CFR Călători, care au dorit să rămână anonime, au explicat însă că dacă instalația INDUSI se defectează, șeful de tren este obligat să iasă din vagoane și să se urce în locomotivă, alături de mecanic. Asta pentru a suplini lipsa mecanicului ajutor, având în vedere că trenurile de călători sunt conduse în partidă simplificată de 15 ani.

În acest timp, vagoanele vor rămâne fără personal feroviar, fiind dat liber la circulația fără bilet sau chiar la vandalizări. Dacă garniturile utilizate pentru aceste trenuri ar fi fost compuse din automotoare, nu ar fi fost nicio problemă, deoarece la acestea există corespondență între postul de conducere al mecanicului și spațiul destinat călătorilor, deci șeful de tren ar fi putut supraveghea situația. Nu sunt singurele trenuri ale CFR Călători în situația de a fi lăsate fără conductor.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share