Site logo
29 iulie 2021

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat joi după amiază că operatorul feroviar care a provocat accidentul feroviar de la Fetești, pe M800, a rămas fără certificat de siguranță.

accidentul feroviar de la Fetești

”Tocmai am încheiat o ședință de urgentă cu autoritățile din sistemul de siguranță feroviară. Concluziile sunt următoarele:

1) Operatorul privat al cărui tren a provocat accidentul de noaptea trecută, de la Fetești, nu va mai putea efectua operațiuni de transport feroviar ca urmare a restricționării certificatului de siguranță.

2) Autoritatea pentru Siguranță Feroviară va declanșa controale la operatorii de transport feroviar de marfă și de călători, în care va verifica respectarea normelor de siguranță.

3) La nivelul ministerului va fi elaborat un nou act normativ, care va înăspri sancțiunile pentru încălcarea normelor de siguranță atât pentru operatori, cât și pentru personalul acestora.

4) Mâine, vineri, am convocat la minister reprezentanții tuturor operatorilor de transport feroviar de marfă și călători licențiați”, se arată într-o postare de pe pagina de Facebook a lui Cătălin Drulă.

Accidentul feroviar de la Fetești, al treilea din ultimele zece zile

Ministrul precizează că deciziile anunțate vin după al treilea incident feroviar care implică trenuri de marfă în România din ultima perioadă.

”Aceste incidente – soldate din fericire fără victime omenești – provoacă un disconfort uriaș pasagerilor și pagube însemnate la infrastructură. În urma accidentului de noaptea trecută, de la Fetești, vor fi înregistrate întârzieri pe ruta București – Constanța până la efectuarea reparațiilor. Circulația nu va fi însă blocată. Operațiunea este de amploare: 16 vagoane și o locomotivă răsturnate sau deraiate, dar toate echipele CFR SA sunt în teren deja pentru a scurta la maximum perioada”, se mai arată în postare.

Sectorul feroviar, prioritar la rectificarea bugetară

Cătălin Drulă spune că sistemul feroviar are nevoie de capitalizare masivă, după ani de subfinanțare și pierderile cauzate de pandemie și că acest lucru se face cu fonduri de la bugetul de stat.

”Și aici cu pierderile acumulate din anii trecuți + efectul pandemiei, e nevoie de alocarea de sume suplimentare semnificative, așa cum am justificat în cererea de rectificare a bugetului către Ministerul Finanțelor. La rectificarea bugetară, feroviarul trebuie să fie prioritatea absolută”, a mai scris Ministrul Transporturilor.

Tim Rail Cargo a testat mecanicul la intrarea în tură

Conducerea operatorului feroviar Tim Rail Cargo a precizat pentru Club Feroviar că mecanicul a fost testat la intrarea în tură și avea alcoolemie zero.

Poliția Ialomița l-a depistat după accident cu o alcoolemie de 0,40 la mie în aerul expirat.

Nu este pentru prima oară când mecanicii trenurilor de marfă, care sunt testați la intrarea în tură, ajung apoi sub influența băuturilor alcoolice. Timpii mari de staționare în gări, cu orele, îi împing pe unii dintre ei spre consumul de băuturi alcoolice. (A.B.)

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share