Site logo
28 decembrie 2022

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA are în vedere demolarea gării Ciulnița și înlocuirea acesteia cu o clădire nouă. Așa s-a procedat în urmă cu mai bine de zece ani și cu vechea clădire a gării Fetești. În paralel, vor începe lucrări și pentru refacerea peroanelor și a sistemului de linii din cele două stații, pentru care contractul a fost semnat la finele lunii mai.

Pe agenda ședinței de Guvern de miercuri se află proiectul de Hotărâre a Guvernului privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ”Modernizarea/reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din România” – SRCF Constanţa, 4 staţii: Neptun hc, Costineşti Tabără, Ciulniţa şi Mangalia – Stația Ciulniţa, lucrare de utilitate publică de interes național.

Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) este de 40.324 mii lei, echivalentul a puțin peste opt milioane de euro, iar lucrările se vor derula pe parcursul a 19 luni. Din suma totală, lucrările propriu-zise de construcții-montaj (inclusiv TVA) sunt evaluate la 26.308 mii lei (5,3 milioane de euro).

Peronul de la linia 1 se va demola şi se va reface din elemente prefabricate. El va fi protejat cu patru copertine uşoare tip staţie de autobuz – refugiu. Acesta va avea structură metalică cu închideri din sticlă securizată, atât la nivelul pereților cât și la nivelul acoperișului. Refugiile vor fi dotate cu: bănci pentru călători; automate de bilete; afișaj electronic cu indicarea timpilor de sosire si plecare a trenurilor în stație; WiFi; panouri informative (hărți, trasee, puncte de interes etc.); panouri cu reclame; coșuri de gunoi cu colectarea selectivă a gunoiului; camere video; panouri fotovoltaice; iluminat cu corpuri tip LED.

În ceea ce privește panourile informative cu trasee și puncte de interes, trebuie menționat faptul că în apropierea gării Ciulnița, situată în plin Bărăgan, nu se află decât comuna Dragalina, care nu prezintă interes din punct de vedere turistic.

Demolarea gării Ciulnița, cuprinsă în proiect

demolarea gării Ciulnița modernizarea stațiilor Fetești și Ciulnița”În urma expertizei și auditului din punct de vedere energetic este necesară demolarea clădirii de călători și înlocuirea acesteia cu o clădire nouă, care să răspundă într-un mod mai eficient nevoilor călătorilor și personalului CFR”, se arată în Nota de fundamentare a proiectului de act normativ.

Noua clădire va fi compusă din două corpuri cu funcțiuni distincte. Corpul 1 va avea spații comerciale, iar Corpul 2 va fi format din spațiu destinat călătorilor, spațiu comercial, spații tehnice și administrative. Ambele corpuri vor avea regim de înălțime parter, dar holul principal destinat călătorilor va fi înălțat.

Se va demola și clădirea WC și se va amenaja Piața Gării

În prezent, lângă clădirea de călători se află o clădire WC și o magazie. Și acestea vor fi demolate, odată cu demolarea gării Ciulnița, funcțiunile clădirii WC urmând să fie preluate de către spațiile amenajate în clădirea de călători.

În altă ordine de idei, lucrările prevăzute a se realiza în stația Ciulnița cuprind și amenajarea Pieței Gării. Aici se va schimba sistemul rutier, se vor amenaja accesele din str. Gării (DN3A), stație pentru transport public și se vor trasa locurile de parcare ce vor fi folosite de către călători și personalul CFR.

Încep șantierele pentru sistemele de linii din stațiile Ciulnița și Fetești

modernizarea gărilor Ciulnița și Fetești supervizarea lucrărilor din gările Ciulnița și Fetești modernizarea stațiilor Fetești și Ciulnița
Așa arată acum peroanele din stația Ciulnița

Și sistemul de linii din stația Ciulnița va fi refăcut, la pachet cu cel din stația Fetești. Pe 30 mai 2022, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și Asocierea Arcada Company SA – ISPCF SA au semnat contractul pentru modernizarea gărilor Ciulnița și Fetești, după cum a informat la vremea respectivă Club Feroviar.

Contractul are o valoare totală de 309.208.853.42 lei (fără TVA) și vizează elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare din stațiile menționate. Programul de modernizare cuprinde lucrări complexe de infrastructură, dar şi de suprastructură feroviară, astfel: terasamente, linii, construcții civile și de arhitectură, lucrări de instalații, de energoalimentare și de telecomunicaţii.

CITEȘTE și ”Duelul” primarilor. Catrinoiu vrea modernizarea stației Fetești, ”restantă” de la Gafițoi

Cele două stații arată ca-n Ucraina

ridicarea restricțiilor de viteză pe M800 călătoriile persoanelor cu handicap modernizarea stației Fetești
Așteptarea trenului, în condiții periculoase la Fetești

În stația Ciulnița, firul I al liniei curente nu a fost reabilitat și există o restricție de 70 km/oră, în loc de 160 km/oră. La firul II este o restricție de 140 km/oră, pentru că sunt probleme la instalațiile SCB+IFTE.

Aici, valoarea investiţiei (inclusiv TVA) este de 114.635.000 lei, din care 74.668.000 lei lucrări de construcții-montaj. Trebuie reabilitați 4.020 metri de linie și 6.560 mp de peroane. Durata de execuţie a investiţiei este de 10 luni.

În stația Fetești, pe liniile directe (Firul I și Firul II) este instituită restricție de 90 km/oră în loc de 140 km/oră. Aici sunt probleme pe schimbătoarele de cale + 2TDJ pe cap X restricționate la 10 km/oră în loc de 30 km/oră, iar pe cap Y un TDJ cu 5 km/oră în loc de 30 km/oră. Liniile 1, 7, 8, 9, 10, 11 și 12  sunt restricționate la 10 km/oră în loc de 30 km/oră.

Valoarea investiţiei (inclusiv TVA) este de 279.440.000 lei, din care construcţii-montaj 202.334.000 lei. Durata de execuţie a investiţiei este de 20 de luni. Vor fi făcute reabilitarea liniilor din stație pe o distanță de 14,83 km și reabilitarea peroanelor, pe o suprafață de 7.300 mp.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share