Proiectul privind electrificarea căii ferate Cluj Napoca-Episcopia Bihor se află pe ordinea de zi a ședinței de Guvern de miercuri, în cadrul căreia se vor analiza indicatorii tehnico-economici.
Pe ordinea de zi a ședinței Executivului se află un proiect de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, lucrare de utilitate publică de interes național.
Proiectul trimis presei, fără anexă, care nu a fost făcută publică, are doar trei articole:
”Guvernul României adoptă prezenta hotărâre,
Art. 1. – Se aprobă indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii,
Art. 2. – Finanţarea obiectivului de investiţii de utilitate publică de interes național, prevăzut la art. 1, se realizează din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate C.F.R. – S.A., precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.
Art. 3. – Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin Compania Națională de Căi Ferate C.F.R. – S.A., răspunde de modul de utilizare a sumelor prevăzute în anexă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare”.
Licitațiile pentru electrificarea căii ferate Cluj Napoca-Episcopia Bihor au fost deja lansate
Autoritățile continuă practica de a lansa întâi licitațiile pentru un obiectiv de investiții și de a aproba ulterior indicatorii tehnico-economici.
Un caz similar, la limita legalității a fost prezentat ieri de Club Feroviar:
În ceea ce privește linia Cluj Napoca-Episcoppia Bihor, licitațiile pentru proiectare și execuție au fost lansate în primele zile ale anului în curs.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail