Site logo
Electrificarea principalei linii spre Ucraina, licitată a treia oară
6 noiembrie 2024

electrificarea Magistralei 500electrificarea Magistralei 500

Electrificarea principalei linii spre Ucraina, proiect reluat. CFR SA a scos la licitație pentru a treia oară lucrările de modernizare și electrificare ale liniei Dărmănești – Vicșani – Frontieră, primele două tentative soldându-se cu eșec.

Zilele trecute a fost publicat în SEAP anunțul de licitație pentru cele două loturi componente. Calendarul procedurii prevede depunerea ofertelor până pe data de 16 decembrie 2024. Valoarea estimativă este 197,8 milioane lei, fără TVA.

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA a finalizat studiul de fezabilitate pentru proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești – Vicșani – Frontieră” – Etapa 1, Electrificare. Linia de cale ferată Dărmăneşti – Vicşani – Frontieră face parte din reţeaua TEN-T Core şi este o linie importantă a reţelei de cale ferată din România, ce preia traficul feroviar internaţional de marfă şi de călători dinspre Ucraina şi face legătura cu Coridorului Rhin – Dunăre (fostul Coridor IV) cu ţările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) şi ţările din nord-estul Europei (Republica Moldova, Ucraina, Rusia).

Electrificarea principalei linii spre Ucraina

Documentația precizează: „Având în vedere că pe distanța Dărmăneşti – Vicşani – Frontieră este linie simplă, demararea lucrărilor de reabilitare ar fi generat închideri totale de linie cu impact în traficul actual. Necesitatea menținerii în circulație a acestui tronson a condus la decizia de a implementa acest proiect în două etape, în prima etapă fiind prevăzute lucrări de electrificare a liniei de cale normală pe o lungime de circa 30 km între cap Y Dărmănești (km 458+179) – cap Y Vicșani (km 488+492), lucrări la suprastructură, lucrări la podul de la km 0+522 din stația Dornești și relocări / subtraversări de utilități care interferează cu proiectul de electrificare, urmând ca în Etapa 2 să se execute reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești – Vicșani – Frontieră. S-a luat decizia scindării Etapei 1 – “Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești – Vicșani – Frontieră” – Etapa 1, Electrificare în două loturi, astfel:

• Lot 1 – Lucrări de electrificare;

• Lot 2 – Lucrări de reabilitare Pod km 0+522.

Lotul 1 – Lucrări de electrificare ce sunt prevăzute: – lucrări de electrificare a liniei de cale ferată normală pe o lungime de 30,313 km între cap Y Dărmănești (km 458+179) – cap Y Vicșani (km 488+492) ; – lucrări la suprastructura liniei c.f.; – lucrări pentru instalațiile de semnalizare; – relocare/ subtraversare utilități care interferează cu proiectul de electrificare.

Principalele obiective preconizate sunt:

• diminuarea efectelor adverse asupra mediului;

• creșterea capacității de tranzit.

Lot 2 – Lucrări de reabilitare Pod km 0+522 Podul este amplasat peste Râul Suceava în stația Dornești, pe direcția Dornești – Rădăuți.

Având în vedere deficiențele constatate la podul existent, în proiect s-au prevăzut următoarele lucrări:

  • consolidarea elementelor infrastructurii existente, prin execuția unei incinte de micro piloți, solidarizați la partea superioara cu o centura de beton armat pentru creșterea capacității portante, cămășuirea elevațiilor pana la bancheta cuzineților, refacerea totala sau parțiala a banchetei cuzineților in funcție de starea ei de degradare; în situația refacerii parțiale, rostul dintre betonul nou si cel existent de la partea superioara a banchetei cuzineților se va trata cu rășina epoxidică;
  • înlocuirea suprastructurii existente cu suprastructura nouă cu grinzi metalice sudate, cu calea sus având prinderea directă pe traverse de lemn, cu deschiderea similară cu cea a tablierelor existente;
  • suprastructura de cale ferată pe pod va fi nouă de linie încălecată tip 65 – înlocuirea parapetului pietonal și a platelajului metalic de pe trotuare și de pe traverse, intre contrașine;
  • repararea sferturilor de con, a scărilor de acces, din spatele culeelor și amenajarea parapetului de siguranța pe zidurile întoarse ale culeelor;
  • cămășuirea elevației tuturor elementelor infrastructurii; – refacerea drenurilor din spatele culeelor;
  • adaptarea racordărilor culeelor cu terasamentele;
  • repararea sferturilor de con, a scărilor de acces, din spatele culeelor si amenajarea parapetului de siguranță pe zidurile întoarse ale culeelor.

Scopul lucrărilor

Obiectivul principal al lucrărilor este creșterea atractivității/competitivității transportului feroviar prin îmbunătățirea calității serviciilor concomitent cu îmbunătățirea siguranței în exploatare. Obiectivele generale ale Proiectului sunt următoarele: • îmbunătățirea condițiilor de călătorie și de siguranța circulației; • creșterea capacității de tranzit.

La începutul lunii martie, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a postat în sistemul electronic de achiziții publice anunțul de licitație ce avea ca obiect ”Proiectare şi Execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii – Etapa 1, Electrificare”.

Licitația în cauză mai fusese organizată o dată la finele anului trecut, însă a fost anulată în ultimele zile ale anului după ce nicio companie nu a depus oferte. Valoarea estimată a contractului a fost crescută la 200,42 milioane de lei, după ce anterior fusese de 183,71 milioane de lei, fără TVA. Și a doua licitație, cea din primăvară, a fost anulată.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share