Emil Boc e convins că va exista tren metropolitan la Cluj Napoca. El a dat miercuri din nou asigurări că lucrarea se va face, însă municipalitatea așteaptă raportul experților privind cel mai eficient mod de a realiza proiectul.
În urmă cu o săptămână, în cadrul conferinței de presă de prezentare a bugetului pe anul 2023, edilul a afirmat că proiectul ar fi condiționat de o nouă cerință venită de la Compania CFR, și anume realizarea unui noi fir de trafic feroviar, între Gara Cluj și Apahida, potrivit monitorulcj.ro.
De ce Emil Boc e convins că va exista tren metropolitan
„În privința trenului metropolitan, vreau să știți că acest tren se face. Există discuții tehnice cu privire la eficientizarea acestuia, să își atingă maximul de potențial, ceea ce înseamnă rapiditate mai mare, intervale mai scurte de circulație, analizăm acum dacă asta ar însemna creerea unui nou fir de cale ferată între Gara Cluj și Apahida. Se poate face și fără acest fir nou, dar atunci nu își atinge eficiența maximă din perspectiva frecvenței și a intervalului orar în care se circulă, în ambele variante se poate. Noi încercăm varianta maximală a utilizării trenului metropolitan.
Așteptăm astăzi (miercuri, 18 ianuarie – n.red.) părerile experților care fac studiul de fezabilitate pentru toată calea ferată care se modernizează de la Coșlariu până la Cluj-Napoca, pentru că el trebuie inclus în acel prioiect și experții ne vor spune cum și dacă se poate face, după care noi corelăm avizul final al CFR-ului cu culoarul de nord Gară-Câmpul Pâinii-IRA. Acum așteptăm propunerile specialiștilor și pe urmă vom decide. Proiectul își urmează cursul lui firesc și va fi implementat”, a decalrat Emil Boc miercuri, la începutul ședinței consiliului local (minutul 7.40)
Asociația Pro Infrastructură: „Nu este nevoie de al treilea fir”
Asociația Pro Infrastructură a reacționat la discuțiile din spațiul public privind realizarea trenului metropolitan, arătând că „lipsa de capacitate a CFR îngroapă trenul metropolitan Cluj-Napoca”. Asociația a arătat că e vorba despre un fals impediment în proiectul trenului metropolitan din Cluj, indicând că nu este nevoie de al treilea fir feroviar, ci doar de adoptarea de către CFR a unui management de trafic eficient și a unei semnalizări moderne.
„Lipsa de capacitate a CFR îngroapă trenul metropolitan Cluj-Napoca. CFR se plânge de lipsa de capacitate de transport pe sectorul Cluj-Apahida și cere un al treilea fir de circulație. Primarul ne spune că nu poate face un al treilea fir, că nu e loc pentru un bulevard. Domnule Boc, nu este nevoie de al treilea fir! Trebuie în schimb ca oficialii CFR să adopte un management de trafic eficient și o semnalizare modernă!
Prin gara Cluj-Napoca trec aproximativ 40 de trenuri pe zi în fiecare direcție. În cele mai «aglomerate» ore, pleacă spre Apahida patru trenuri de călători.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail