Comisia Europeană în România a postat sâmbătă o hartă ce ar putea fi eronată a traseului trenului Connecting Europe Express în România. Eroarea a fost sancționată de pasionați.
„Trenul leviteaza? Sau cum ajunge la Giurgiu pe acel traseu? Ca noi nu suntem în stare sa construim un pod în mai puțin de 20 de ani”, a comentat o persoană postarea. Cu mijloacele din filmul F9 (film science fiction), totul e posibil, a opinat altul.
Dacă se poate crede că eroarea este cauzată de scara mică a reprezentării grafice, eroarea se regăsește și pe situl oficial al inițiativei. Trenul va ajunge pe 16 septembrie 2021 la Ruse (Bulgaria), iar a doua zi va fi la București. Pe 18 septembrie, garnitura specială va ajunge la Brașov, Sibiu, Oradea și Arad. Pe teritoriul României, în perioada 17-19 septembrie 2021, tracțiunea va fi asigurată de CFR Călători. Pe 19 septembrie 2021, trenul va trece granița în Ungaria, la Lőkösháza.
CITEȘTE și Secretul din spatele Connecting Europe Express
Ungurii au vagon în compunerea trenului, românii nu
Vagoanele care alcătuiesc trenul au fost oferite de diferite companii feroviare europene. Unul dintre acestea, oferit de MAV (Ungaria), va găzdui o expoziție mobilă organizată de Agenția Executivă pentru Climă, Infrastructură și Mediu (CINEA) și de întreprinderea comună Shift2Rail.
În cadrul acestei expoziții vor fi prezentate numeroasele tehnologii și inovații existente care îmbunătățesc experiența în sectorul feroviar și va arăta modul în care UE sprijină proiectele de infrastructură. Trenul standard va mai fi dotat cu un vagon pentru conferințe (oferit de SNCF, Franța), două vagoane standard (DB, Germania și SBB, Elveția), un vagon-restaurant (FS, Italia) și un vagon de dormit (ÖBB, Austria). Trenul iberic care călătorește între Portugalia și Spania a fost oferit de operatorul spaniol Renfe, iar trenul baltic este operat de Lituania LTG. (D.C)
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail