Site logo
10 noiembrie 2022

Restricțiile de viteză pe Magistrala 800, pe tronsonul dintre Costinești Tabără și Halta Neptun, sunt la mâna unui proprietar de restaurant, pe numele său Vasile Briceag. Îi permite legea și îi permit și relațiile cultivate cu grijă în ultimele decenii cu politicienii și funcționarii din administrația județului Constanța.

Astă-vară, Club Feroviar a dezvăluit cum circulația trenurilor între Constanța și Mangalia a fost dată peste cap, în plin sezon estival, de o lucrare începută și neterminată de patronul restaurantului Popasul Pescarilor.

Pe scurt, Vasile Briceag s-a apucat să construiască un tunel pe sub calea ferată la km 258, fapt ce a determinat Regionala Constanța a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR să introducă o restricție de viteză de 15 km/oră, care apoi a fost ridicată la 30 km/oră. Cu toate avizele și autorizațiile în regulă, ce-i drept, însă lucrarea nu a fost terminată la timp. La vremea respectivă, reprezentanții societății Activ Galaxy, cea care administrează restaurantul și este beneficiarul investiției, ne dădeau asigurări că șantierul va fi redeschis în toamnă, după ce-și vor fi încetat circulația trenurile sezoniere.

CITEȘTE și FOTO-VIDEO Traficul feroviar pe litoral, restricționat de un restaurant, în plin sezon

Șantierul tunelului pe sub calea ferată a fost abandonat

Restricțiile de viteză pe Magistrala 800
Lucrarea trebuia finalizată până pe 15 mai

Ei bine, lucrurile nu s-au întâmplat așa cum a promis în vară șeful de unitate de la restaurantul Popasul Pescarilor, Sorin Rusu.

Pe șantier nu este nici urmă de muncitor, iar pe toate materialele de construcții depozitate acolo s-a depus un strat gros de praf, semn că nu au mai fost manipulate de luni bune. La fața locului este afișat în continuare panoul de identificare a investiției, care prevede că termenul de finalizare este 15 mai 2022.

Suntem pe 10 noiembrie 2022, la aproape o jumătate de an după acest termen și lucrarea este departe de a fi dusă la bun sfârșit. Bine, acum este extrasezon, iar trenurile s-au mai rărit și nu se mai înregistrează întârzieri.

Am constatat-o și noi și o certifică și răspunsul primit la solicitarea noastră adresată CNCF CFR SA: ”Restricția de viteză de la km 257+975/258+025 (50 m) nu produce întârzieri în circulația trenurilor, pe ruta Constanța-Mangalia”. Nu produce acum, însă a produs în plin sezon estival, când secția era saturată și restricția a bulibășit circulația garniturilor.

Restricțiile de viteză pe Magistrala 800 – introduse în sezon, ridicate în extrasezon

Unde mai pui că acum restricția de viteză a și fost ridicată, cum se precizează în același răspuns al CFR SA la solicitarea Club Feroviar: ”Menționăm faptul că, la solicitarea SRCF Constanța, constructorul subtraversării, SOPMET SA, a transmis că lucrarea este oprită, iar personalul CFR a efectuat verificări pe teren, constatând că materialele depozitate de constructor nu afectează gabaritul căii ferate, iar restricția de viteză a fost ridicată. De asemenea, precizăm că, în conformitate cu prevederile Ordinului nr.158/1996, privind emiterea acordurilor Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pentru documentațiile tehnico-economice ale investițiilor pentru terți, valabilitatea acordurilor/autorizațiilor este de până la 36 de luni. SRCF Constanța are obligația de a urmări execuția acestor lucrări, iar orice deranjamente (cu sau fără intenție), care ar putea avea loc pe porțiunea CF, pe care se execută lucrările sus-menționate, vor fi suportate de beneficiar”.

Vasile Briceag poate relua oricând șantierul, până în februarie 2025

Să le luăm pe rând și să ”traducem” pe înțelesul tuturor. În primul rând, oficialii CFR SA recunosc că pe șantier nu se lucrează, au constatat acest lucru și atât. Pur și simplu urmăresc ”cu atenție și îngrijorare”, cum ar spune președintele Klaus Iohannis. Pentru că atât le permite legislația să facă.

Apoi, aceeași legislație îi permite beneficiarului investiției (Vasile Briceag) să reia oricând lucrările în termen de trei ani. Adică oricând până în luna februarie 2025, când se împlinesc trei ani de la emiterea autorizației. Chiar și în sezonul estival 2023 sau în următorul, 2024. Când circulația trenurilor ar putea fi dată din nou peste cap, spre disperarea călătorilor.

Restricțiile de viteză pe Magistrala 800Unde mai pui că, dacă lucrurile se desfășoară cum ar trebui, anul viitor ar trebui să înceapă și lucrările pentru modernizarea și electrificarea tronsonului Constanța-Mangalia, iar proiectul prevede dublarea liniei între Costinești și Mangalia. Probabil asta așteaptă și Vasile Briceag, ca CFR SA să facă prima mutare și să vadă ce se întâmplă cu restricțiile de viteză pe Magistrala 800.

Oricum, CFR SA, Regionala Constanța, a închis ochii la trecerile neautorizate ale căii ferate realizate de patronul restaurantului, așa cum se poate vedea din fotografia alăturată.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share