Site logo
13 martie 2023

Deraierea de la Roșiori din această dimineață, a unui tren de marfă al DB Cargo Romania, putea să repete tragedia feroviară din Grecia. Oficialii CFR Călători au mințit în comunicatul oficial. De fapt, deraierea trenului de marfă s-a produs după ce acesta a fost lovit din spate de locomotiva aflată la tracțiunea trenului IR 1822 al operatorului feroviar de stat.

UPDATE. Directorul general al Agenției de Investigare Feroviară Română (AGIFER), Laurențiu Dumitru, a confirmat oficial că locomotiva CFR Călători a lovit trenul de marfă.

Surse convergente din domeniul transportului pe calea ferată au făcut pentru Club Feroviar, sub protecția anonimatului, filmul evenimentelor din dimineața zilei de luni, 13 martie 2023.

Mecanicul, de la Depoul Craiova al CFR Călători, a preluat trenul IR 1822 la primele ore ale dimineții de luni. Trenul a circulat normal, până când mecanicul a depășit semnalul de block aflat pe galben. Apoi, la ora 3,55, la km 101+300, locomotiva trenului IR 1822 a depășit, cu o viteză de aproximativ 50 km/oră, semnalul de intrare în stație, aflat pe culoarea roșie. Instalația autostop din cale a frânat trenul de călători, însă era prea târziu, pentru că a lovit cu o viteză de aproximativ 40 km/oră trenul 50514 aparținând DB Cargo Romania SRL, având la tracțiune locomotiva LEMA 031, care se afla pe linia 5 a stației CF Roșiori Nord. Ca urmare a coliziunii, marfarul a fost împins pe o distanță de aproximativ 200 de metri.

În urma impactului, două vagoane din compunerea trenului de marfă au deraiat și s-au răsturnat. Trenul DB avea 26 de vagoane platformă și transporta autoturisme de la Ford Craiova către Palas Constanța.

Deraierea de la Roșiori. Minciuna din comunicatul oficial

Filmul evenimentelor a fost prezentat cu totul altfel, cosmetizat, de către conducerea operatorului feroviar de stat.

Iată comunicatul lor: ”În cursul acestei dimineți, din cauza deraierii la intrare în stația Roșiori Nord a unui vagon din compunerea unui tren de marfă, ciculația trenurilor se desfășoară cu dificultate. Din primele informații, trei pasageri din trenul IR 1822, Arad – București Nord, aflat în spatele trenului de marfă deraiat, în momentul frânării de urgență a trenului s-au lovit, aceștia fiind preluați de echipajele medicale pentru acordarea de îngrijiri. Ceilalți pasageri din tren au fost preluați de trenul IR 79, Budapesta – București Nord. Până la restabilierea circulației în condiții normale, sunt posibile și alte întârzieri în circulația trenurilor de călători. Programul de circulație în zona afectată se va desfășura în continuare în funcție de măsurile operative stabilite și dispuse de managerul infrastructurii feroviare – CFR SA, CFR Călători aplicând întocmai instrucțiunile acestuia”.

De aici se induce ideea că deraierea trenului de marfă nu a avut nimic de-a face cu incidentul în care trei pasageri ai IR 1822 au ajuns la spital.

De fapt, locomotiva trenului de călători a provocat deraierea trenului de marfă. Acest lucru se poate observa și din imaginea alăturată, unde tampoanele EA 637 sunt comprimate, lucru care nu se întâmplă decât ca urmare a unui impact.

Poliția confirmă coliziunea dintre cele două trenuri

Faptul că trenurile s-au ciocnit este confirmat și de polițiști. Iată comunicatul oamenilor legii: ”La data de 13 martie, a.c., ora 4.06, polițiștii din cadrul Postului de Poliție Transporturi Feroviare Roșiori Nord au fost sesizați prin Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență 112, cu privire la faptul că la intrarea în stația Roșiori Nord dinspre Măldăeni, județul Teleorman, a avut loc un eveniment feroviar. Din primele verificări efectuate de echipa operativă deplasată la fața locului, s-a constatat faptul că două trenuri, unul de marfă și unul de călători, s-ar fi ciocnit, în împrejurări ce vor fi stabilite în urma cercetărilor. În urma evenimentului feroviar, ultimele 3 vagoane ale trenului de marfă ar fi deraiat, iar unul dintre acestea s-a răsturnat. Trenul de marfă aparține unui operator privat și era încărcat cu autoturisme. În urma evenimentului, o persoană aflată în trenul de călători a suferit vătămări corporale, fiind transportată la o unitate medicală în vederea acordării de îngrijiri medicale. În cauză, împreună cu specialiști din cadrul Agenției de Investigare Feroviară se efectuează cercetări în vederea stabilirii circumstanțelor producerii evenimentului. A fost întocmit dosar penal, urmând a se propune soluție legală prin Parchetul competent”.

Repetarea tragediei din Grecia, evitată ”la mustață” la Roșiori Nord

Una peste alta, în această dimineață, în județul Teleorman era cât pe ce să se producă o tragedie feroviară similară celei din Grecia de pe data de 28 februarie 2023.

În acea noapte, un tren în care se aflau peste 350 de pasageri s-a ciocnit cu un tren de marfă, așa cum a scris Club Feroviar la vremea respectivă. Accidentul feroviar, al cărui bilanț a ajuns la 57 de morți, s-a produs în orașul Tempe, aflat în estul Greciei, între Atena și Salonic. Cauza accidentului feroviar a fost îndrumarea pe aceeași linie, de către șeful de gară din Larisa, a celor două trenuri care se deplasau din sensuri opuse.

Ford România așteaptă mai multe informații

În urma incidentului, au reacționat și oficialii Ford România (proprietarul autoturismelor din vagoane), care au confirmat accidentul feroviar, dar au precizat că așteaptă mai multe informații.

”Confirmăm că un tren încărcat cu vehicule Ford a fost implicat într-un incident în această dimineață în gara Rosiorii de Vede. În acest moment așteptăm mai multe informații. În conformitate cu politicile noastre, toate vehiculele aflate în tranzit fac obiectul asigurărilor. În prezent, autoritățile derulează investigațiile necesare, pe care le sprijinim împreună cu furnizorul nostru de transport”, se arată într-un comunicat dat publicității de producătorul american de autoturisme.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share