Site logo
EXCLUSIV. FOTO. Șină ruptă la metrou pe Magistrala 1. Cinci trenuri au roțile avariate
16 decembrie 2024
șină ruptă la metrou probleme la metrou guri de acces la metrou metrou Oborșină ruptă la metrou probleme la metrou guri de acces la metrou metrou Obor

O șină ruptă la metrou, pe Magistrala 1, a cauzat luni avarierea a cinci trenuri, până când circulația a fost reorganizată în sistem pendulă.

UPDATE. Circulația pe Magistrala 1 a fost reluată în condiții normale la ora cu 14:50.

UPDATE. Directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuș, a venit cu o actualizare a situației de la Obor, care confirmă cele anunțate de Club Feroviar încă de acum câteva ore: ”În urma verificărilor realizate de specialiștii Metrorex, s-a constatat o defecțiune apărută la șină, în zona stației Obor. Astfel, începând cu ora 12:45, echipele operative intervin pentru remedierea defectului constatat. În acest timp, se verifică și starea materialului rulant care a circulat în zona afectată. Dupa finalizarea intervenției, circulația va fi reluată normal, călătorii fiind anunțați prin intermediul instalațiilor de sonorizare din stații și trenuri, precum și prin intermediul web-siteului www.metrorex.ro. Prezentăm scuze călătorilor pentru disconfortul creat și vom reveni cu detalii la reluarea normală a circulației”.



Incidentul, care putea avea urmări grave, cum ar fi o deraiere în subteran, s-a produs la intrarea în stația de metrou Obor dinspre Piața Iancului, pe firul II. Osiile a cinci trenuri care au traversat porțiunea de șină respectivă au fost avariate. Ele vor intra la controlul cu ultrasunete și strunjirea roților în urma acestui accident.

Conducerea Metrorex nu a anunțat în niciun fel incidentul, care însă a fost confirmat pentru Club Feroviar de președintele Unitatea – Sindicatul Liber Metrou, Marian Artimon. ”Se circulă în sistem pendulă între stațiile Ștefan cel Mare și Piața Iancului, respectiv între Piața Iancului și Dristor 2. Nu se poate interveni în acest moment, pentru că ruptura este foarte aproape de șina a treia, care asigură alimentarea cu energie electrică, și există riscul de electrocutare. Se va circula în sistem pendulă până diseară, când se va putea interveni în condiții de siguranță, după oprirea alimentării cu energie electrică”, a spus Artimon.

Comunicare deficitară la Metrorex

La două ore și jumătate după producerea incidentului și doar după insistențele jurnaliștilor, conducerea Metrorex a dat o informare, prin intermediul Biroului de presă al Ministerului Transporturilor.

”Începând cu ora 10, am transmis în stații și pe websiteul Metrorex un mesaj pentru călători în care anunțam că pe Magistrala 1 se circulă în pendulă: între stațiile Gara de Nord 1- Obor și Dristor 2 – Iancului. În acest timp echipele specializate Metrorex fac verificări tehnice la calea de rulare în zona stației Obor, ca urmare a sesizării de către personalul de conducere tren a unui zgomot suspect. După finalizarea intervenției, circulația va fi reluată normal cu anunțarea călătorilor”, susține conducerea transportatorului bucureștean.

Într-adevăr, comunicatul este prezent pe site-ul Metrorex, dar el nu a fost și distribuit către presă de la bun început, așa cum ar fi fost normal. Abia după ce Biroul de Presă al Ministerului Transporturilor l-a distribuit, el a fost trimis jurnaliștilor și de comunicatorii Metrorex. O altă problemă este faptul că în comunicatul respectiv nu se spune nimic despre cauza incidentului, adică șină ruptă la metrou.

Incidentul nu va fi cercetat de AGIFER

Incidentul de la stația de metrou Obor nu va fi cerecetat de Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER).

”Este vorba de o defectare tehnică, situație care nu impune o cercetare din partea noastră, în condițiile legii. Cercetarea se va face de către Metrorex, care va stabili din ce cauze s-a produs incidentul”, a declarat pentru Club Feroviar directorul AGIFER, Laurențiu Dumitru.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share