Site logo
EXCLUSIV În lipsă de mecanici, Metrorex a trecut forțat la ora de vară
17 martie 2022

Ministerul Transporturilor, prin Direcția de Transport Feroviar, a  trecut Metrorex la ora de vară, deși nici primăvara n-a venit decât calendaristic, ținând cont de temperatura de afară. Cu toate că în România starea de alertă a fost ridicată încă de săptămâna trecută, acest lucru nu s-a întâmplat și în subteranele Bucureștiului, la metrou. Sporirea cadenței trenurilor nu este posibilă din lipsă de mecanici, numărul lor fiind redus anul trecut în urma unei decizii a fostului director general Ștefan Paraschiv.

metroul de 1 Decembrie tren defect pe Magistrala 4 majorări de tarife la Metrorex licitația pentru electricitate la Metrorex Furnizorul de electricitate al Metrorex energie electrică pentru Metrorex energie electrică la Metrorex timpul de așteptare la metrou Subvențiile pentru transport feroviar programul Metrorex de Crăciun facturi scadente la Metrorex tren defect pe Magistrala 4 licitație pentru produse anti-covid la Metrorex metroul din ParisGarniturile de metrou circulă în continuare la intervale destul de mari, iar la orele de vârf bucureștenii trebuie să aștepte în stații minute bune și apoi să se înghesuie pentru a ajunge la destinație.

În afara orelor de vârf, intervalele de succedare sunt și mai mari, depășind chiar și 10 minute pe Magistralele 1, 4 și 5. Durata de așteptare în stații este chiar mai mare decât cea de anul trecut, când școlile se mai închideau din când în când, iar salariații nu începuseră să revină fizic la serviciu.

Un act normativ a trecut Metrorex la ora de vară încă din luna martie

Metrorex la ora de vară FMI la Ministerul Transporturilor sectorul feroviar la MT Ministerul Transporturilor trece la USR secretari de stat la Ministerul Transporturilor bagaj suspect la MInisterul Transporturilor Bugetul GEI Palat CFR pe 2020 tăierea datoriilorAceste anomalii au fost generate de Ordinul  ministrului Transporturilor și Infrastructurii privind aprobarea actualizării Contractului de servicii publice de transport cu metroul pentru perioada 2020-2024 al Societății de Transport cu Metroul București Metrorex SA, prin încheierea Actului adițional nr. 1 pentru anul 2022, pus în dezbatere publică la începutul lunii februarie.

La vremea respectivă, Club Feroviar a semnalat faptul că, în condițiile în care numărul de călători este estimat în creștere, trenurile vor fi mai rare pe trei din cele cinci magistrale aflate în exploatare. Astfel, pe M1 avem o scădere a frecvenței trenurilor (față de 2021) de 10%, pe M4 de 2,7% și pe M5 de 0,2%. În schimb, pe M2 numărul de kilometri crește cu 7%, iar pe M3 cu 5,8%.

În Nota de fundamentare a proiectului de act normativ, autorii proiectului (Direcția de Transport Feroviar din MTI) anticipau practic că starea de alertă va fi prelungită până la finele lunii mai: „Valorile rezultate din calculul km planificați sunt determinate de graficele de circulație aplicate pe fiecare Magistrală (nr. km/grafic), în funcție de necesitatea de transport ((nr. zile lucrătoare/nr zile festive)/an) și de măsurile de reducere a cheltuielilor conform act. nr. M.06.01/564/22.03.2021. Ca urmare a prelungirii stării de alertă pe teritoriul României (prin H.G. nr. 293/2021), situație care a generat scăderea numărului de călători transportați, Metrorex a luat măsura de reducere a graficelor de circulație atât în zilele lucrătoare, cât și în zilele festive, pe magistralele 1, 2, 3 și 4, în perioada ianuarie – septembrie 2022”.

Starea de alertă s-a ridicat mai devreme decât prevedeau oficialii MTI

Numai că, surpriză! (doar pentru autorii proiectului de Ordin, căci noi am atras atenția încă de pe atunci că este posibil să se întâmple așa), autoritățile nu au mai prelungit starea de alertă începând cu data de 9 martie 2022, așa cum a informat la vremea respectivă Club Feroviar.

În atari condiții, societatea Metrorex este cu mâinile legate, neputând suplimenta capacitatea de transport decât punctual, când se constată că situația este cu adevărat ieșită din comun din punct de vedere al aglomerației.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


Ar fi necesară angajarea de mecanici, dar trebuie modificat Bugetul societății

Oficialii Metrorex recunosc că așa stau lucrurile, dar spun că nu au ce face, în condițiile date, decât să aștepte o modificare legislativă. În plus, dacă acest lucru se va întâmpla, societatea va trebui să facă angajări, pentru că nu are suficienți mecanici. Reamintim că numărul de mecanici la Metrorex s-a redus anul trecut, în urma deciziei fostului director general Ștefan Paraschiv de a trimite la pensie mai mulți dintre aceștia, invocând necesitatea reducerii cheltuielilor.

„Metrorex monitorizează permanent numărul de călători care circulă cu metroul. Conform Contractului de Servicii Publice de Transport cu metroul pentru perioada 2020-2024, act adițional nr. 1/2022, graficele reduse (de vară) se aplică până în luna septembrie 2022, când se va trece la graficele de iarnă, cu mai multe trenuri în circulație și intervale de succedare între trenuri mai mici. Dacă va fi necesară schimbarea graficelor de circulație aplicate, înainte de luna octombrie 2022, Metrorex va  încheia un act adițional la Contractul de Servicii Publice de Transport cu metroul pentru perioada 2020-2024, pentru modificarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli și angajarea de personal de conducere TEM (trenuri electrice de metrou – n.red.). Pentru preluarea fluxului sporit de călători, se pot introduce în circulaţie, trenuri suplimentare,  în intervalul orar 07:00 – 20:00”, a răspuns directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuș, la solicitarea adresată de Club Feroviar.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share