Site logo
17 martie 2023

Mecanicul de la CFR Călători care a condus trenul IR 1822 luni dimineață are toate ”șansele” de a fi scos țap ispășitor, un fel de acar Păun al accidentului feroviar de la Roșiori. Însă o mare parte din vină o are și Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, ai cărei angajați au îndrumat marfarul de la DB Cargo Romania în fața trenului de călători. Și nu este un caz singular: operatorul cu capital german are parte de ani buni de un tratament preferențial din partea companiei de infrastructură.

Mecanicul de locomotivă al operatorului feroviar de stat a fost joi întâi reținut, iar apoi pus sub control judiciar în cazul accidentului de luni dimineață din stația Roșiori Nord, așa cum a scris Club Feroviar.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


Mecanicul IR 1822 de la Roșiori este vinovat. Dar nu singurul

Sigur, este vinovat de producerea accidentului, pentru că a ignorat semnalizarea și și-a continuat drumul, iar în final a tamponat trenul de marfă.

Ancheta derulată de AGIFER și apoi Justiția vor decide cât și cum trebuie să plătească. Însă nu este singurul vinovat, așa cum se încearcă, la nivelul responsabililor din sistemul feroviar (cel puțin al unei părți, destul de numeroase, din rândul acestora), să se inducă în mentalul colectiv.

Trenul de marfă 50514 nu avea ce să caute în fața IR 1822. Tratament preferențial pentru DB Cargo

Mecanicul IR 1822 de la RoșioriO mare parte din vină o au și mecanicul trenului operat de DB Cargo Romania, și unii angajați ai Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.

„Acel tren de marfă nu avea voie, potrivit regulamentelor, să se afle în fața trenului de călători. Nouă nu ni se permite acest lucru, însă DB Cargo are de ani buni un tratament preferențial din partea dispecerilor de la CFR SA. Lor li se trenurile înaintea celor de călători, pentru a economisi timp. Și acum s-a văzut care este rezultatul acestor practici, putea să se întâmple o tragedie”, au declarat pentru Club Feroviar mai mulți operatori feroviari privați de transport de marfă.

Dacă marfarul nu ar fi fost în fața trenului de călători, nu am fi avut acum motiv să scriem aceste rânduri. Semnalul ar fi fost pe verde, IR 1822 ar fi trecut nestingherit, iar călătorii ar fi ajuns în siguranță la București.

Traian Preoteasa spune că și mecanicul trenului DB Cargo are partea sa de vină

noul Consiliu de Administrație al CFR Călători trenuri MAV în RomâniaDupă ce, inițial, a susținut răspicat că trenul său nu a tamponat marfarul și că deraierea acestuia nu are nicio legătură cu pățania IR 1822, acum directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, și-a schimbat discursul. Însă chiar dacă recunoaște acum tamponarea și spune că mecanicul său este vinovat, șeful operatorului feroviar de stat spune că și mecanicul trenului DB are partea sa de vină.

„Nu impactul locomotivei trenului 1822 a provocat deraierea trenului DB. Tamponarea nu a avut loc la o viteză mare, lucru care se poate observa și prin faptul că locomotiva nu are urme de avarie. Locomotiva a lovit ultimul vagon, care s-a ridicat, iar apoi mecanicul trenului de marfă, în loc să frâneze, a accelerat, ceea ce a provocat deraierea vagoanelor”, a spus Traian Preoteasa în emisiunea ”Drumurile Noastre” de la B1 TV, moderată de Ștefan Etveș. Întrebat de redactorul Club Feroviar, prezent în platoul emisiunii, dacă CFR Călători se va îndrepta în justiție împotriva DB Cargo Romania, directorul societății de stat a spus că așteaptă să se termine investigația derulată în prezent de AGIFER.

El a recunoscut faptul că trenul de marfă nu avea ce să caute în fața celui de călători. ”Se circulă în funcție de rangul trenului, iar rangul trenului de călători este superior”, a mai spus Traian Preoteasa.

Filmul accidentului feroviar de la Roșiori

Club Feroviar a fost prima publicație care a prezentat filmul evenimentelor de luni dimineață (articolul poate fi citit AICI).

Mecanicul CFR Călători de la Depoul Craiova a preluat trenul IR 1822 la primele ore ale dimineții de luni. Trenul a circulat normal, până când mecanicul a depășit semnalul de block aflat pe galben. Apoi, la ora 3,55, la km 101+300, locomotiva trenului IR 1822 a depășit, cu o viteză de aproximativ 50 km/oră, semnalul de intrare în stație, aflat pe culoarea roșie. Instalația autostop din cale a frânat trenul de călători, însă era prea târziu, pentru că a lovit cu o viteză de aproximativ 40 km/oră trenul 50514 aparținând DB Cargo Romania SRL, având la tracțiune locomotiva LEMA 031, care se afla pe linia 5 a stației CF Roșiori Nord. Ca urmare a coliziunii, marfarul a fost împins pe o distanță de aproximativ 200 de metri.

În urma impactului, două vagoane din compunerea trenului de marfă au deraiat și s-au răsturnat. Trenul DB avea 26 de vagoane platformă și transporta autoturisme de la Ford Craiova către Palas Constanța.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share