Site logo
26 februarie 2023

Primăria Sectorului 1, condusă de Clotilde Armand, dă cu piciorul banilor din Planul Național de Redresare și Reziliență alocați pentru instalarea de panouri electronice de informare în stațiile STB. Acestea vor fi instalate în tot Bucureștiul, mai puțin în Sectorul 1. Pentru a-și justifica eșecul, conducerea primăriei (USR), dă vina pe o operațiune de tip sovietic. În disputa iscată în jurul acestui subiect a fost implicată, de către politicieni, și publicația noastră.

Pe 10 octombrie 2022, Club Feroviar publica informația potrivit căreia Consiliul General al Municipiului București a aprobat, în unanimitate, proiectul de Hotărâre privind aprobarea depunerii cererii de finanțare cu titlul „Sistem ITS integrat Smart & Green Mobility pentru regiunea București – Ilfov – Informarea călătorilor în stațiile de transport public” în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C10 – Fondul local – I.1.2, a Notei de fundamentare a investiției, a Acordului de parteneriat dintre Municipiul București, Sectorul 1 al Municipiului Bucureşti, Sectorul 2 al Municipiului București, Sectorul 3 al Municipiului Bucureşti, Sectorul 4 al Municipiului Bucureşti, Sectorul 5 al Municipiului Bucureşti şi Sectorul 6 al Municipiului Bucureşti și a cheltuielilor aferente proiectului.

Rezumând, Primăria Sectorului 1 a știut despre existența proiectului din care a făcut parte, iar Hotărârea a fost aprobată în unanimitate, adică și cu votul favorabil al reprezentanților USR în CGMB.

Bani din PNRR pentru panouri electronice de informare în stațiile STB

Apoi, pe 16 februarie 2023, Club Feroviar a scris că Primăria Municipiului București a obținut finanțare din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru panouri electronice în stațiile STB, proiectul votat în toamna anului trecut. ”Proiectul aprobat este depus de Municipiul București, în parteneriat cu sectoarele 2-6 și vizează aproximativ 1.000 de stații (din cele 2.271 existente la nivelul Municipiului București)” – a fost fraza din comunicatul postat de primarul general Nicușor Dan pe pagina sa de Facebook care ne-a atras atenția la vremea respectivă. Și am întrebat atunci PMB de ce lipsește Sectorul 1, dar nu am primit niciun răspuns.

Suspiciunile noastre s-au confirmat acum, printr-o dispută pe Facebook între politicieni, nu neapărat interesați de binele cetățenilor din Sectorul 1 (îi rugăm pe această cale să ne spună când au călătorit ultima oară cu tramvaiul, troleibuzul sau autobuzul).

Un pesedist acuză

Totul a început cu o postare pe Facebook a lui Alexandru Petrescu, vicepreședinte al PSD Sector 1. Vom prezenta în continuare extrase din postarea politcianului, din care vom ignora epitetele jignitoare și atacurile la persoană, pe partea politică: ”(Primăria Sectorului 1 – n.red.) a ratat absorbția din PNRR, alocare aferentă Primăriei Sectorului 1, a 3 milioane de euro pentru optimizarea și digitalizarea sistemului de transport public. De ce au pierdut banii și șansa ca cetățenii să beneficieze de o minimă modernizare a sistemului informatic de transport în comun pe raza Sectorului 1? Răspunsul este pe cât de simplu, pe atât de revoltător: au ratat data limită de depunere a proiectului, că aspect consemnat și de (…) city-manager al Primăriei Sectorului 1 pe propria pagină de Facebook. În toamna anului 2022, cam oricine ar fi fost minim interesat de ce se întâmplă prin administrația Capitalei și a sectoarelor ar fi știut că Primăria Capitalei vrea să obțină bani din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru implementarea unui proiect privind informarea călătorilor în stațiile de transport public. Proiectul urma să fie derulat în parteneriat cu primăriile celor șase sectoare din București, cu o valoare de aproape 14 milioane de euro. Prin urmare, în octombrie anul trecut Consiliului General al Municipiului București a aprobat, în unanimitate, proiectul de Hotărâre privind aprobarea depunerii cererii de finanțare cu titlul în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C10 – Fondul local – I.1.2, si a Notei de fundamentare aferente. În timp ce toate celelalte 5 sectoare ale Bucureștiului, acoperind ca administrație toate culorile politice combatante în Capitală, au depus în timp util documentația necesară implementării proiectului pe bani europeni, Clotilde Armand (…) ratează lamentabil și cele mai permisive jaloane de performață administrativă. Atașez mai jos confesiunea recentă a city-managerului și articole din toamna 2022 despre proiectul ratat de administrația Sectorului 1, pe motiv ”.

La postarea liderului pesedist a fost atașată o captură din site-ul nostru prin care informam în legătură cu aprobarea proiectului în CGMB (așa cum am amintit mai sus).

City managerul Sectorului 1 dă vina pe ”o operațiune de tip sovietic”

Iar postarea city managerului Sectorului 1, Tudor Roșca, la care face referire Alexandru Petrescu, este următoarea: ”Observ că circulă de câteva zile o manipulare abjectă menită să discrediteze primarul Sectorului 1. Poza pe care o vedeți (captura de pe site-ul Club Feroviar – n.red.) este rezultatul unei mizerii făcute după o operațiune de tip sovietic. Primarul Sectorului 1 NU a fost informat despre aceste proiect sub nicio formă în timp util. Eu am fost contactat de o doamnă, după programul de lucru, cu o zi înainte de termenul limită pentru depunerea proiectului. Îmi cerea sa îi trimit urgent o hotărâre de consiliu local pentru participarea Sectorului 1 (care nu exista). Un HCL (o HCL, căci se face acordul cu ”Hotărâre”, substantiv feminin – n.red.) este un act normativ, similar unei legi. Nu poți face în câteva ore o lege și să o și publici, în condițiile respectării legislației. Poți desigur să o întocmești tovărășește si să publici noaptea acte normative în Monitorul Oficial, însă noi nu facem așa ceva, chiar dacă asta nu e pentru tovarășii de prin instituții. Sectorul 1 nu participă la acest proiect STB cu fonduri prin PNRR pentru că a fost informat despre existența lui cu câteva ore înainte de termenul limită pentru depunere, timp în care legal nu se mai putea face nimic. Actuala administrație a Sectorului 1 își dorea să participe la acest proiect DACĂ era informată în timp util de existența lui. Sunt foarte curios dacă apare ca prin minune pe undeva o care , dar care până acum nu a fost văzută de nimeni din Primărie. Orice alte discuții sunt inutile”.

Cu alte cuvinte, oficialul de la Sectorul 1 promovat de partidul (USR) care susține oficial debirocratizarea și eliminarea documentelor tipărite în procesul administrativ se plânge că nu a primit o ”hârtie” de la PMB. Unde mai pui faptul că primarul general Nicușor Dan este fost președinte al USR, iar în campania electorală din 2020 a fost susținut de PNL și… USR.

Nu vor fi panouri electronice de informare în stațiile STB din Sectorul 1

Dincolo de declarațiile politicianiste din toate taberele, un lucru rămâne cert: nu vor fi panouri electronice de informare în stațiile STB din Sectorul 1.

Club Feroviar a încercat să obțină puncte de vedere în această chestiune de la primarul general Nicușor Dan, viceprimarul general Stelian Bujduveanu (PNL), responsabil cu domeniul Transporturilor, și de la primarul Sectorului 1, Clotilde Armand (USR). Aceasta din urmă a vizualizat mesajele trimise de subsemnatul, însă nu a răspuns ulterior.

Disclaimer: Club Feroviar nu face politică, decât în măsura în care acțiunile politicienilor afectează – pozitiv sau negativ – activitatea de transport pe șină. În acest context, site-ul nostru a susținut luările de poziție ale actualului primar Clotilde Armand în campania electorală din 2020, considerându-le juste și având în vedere faptul că oponentul său la funcția de primar al Sectorului 1, Daniel Tudorache, a avut poziții publice defavorabile transportului feroviar.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share