Site logo
14 ianuarie 2022

Anul trecut, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a recepționat 33 km de cale ferată modernizată, potrivit informațiilor furnizate de administratorul infrastructurii feroviare la solicitarea Club Feroviar. Cifra este aproape identică cu cea a numărului de kilometri de autostradă recepționați de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Anul trecut, au fost deschiși traficului 33,5 km de autostradă, potrivit HotNews. Este vorba de un tronson de 4,5 km din A3 (Autostrada Transilvania), între Ungheni și Târgu Mureș, și de Lotul 2 din A10 Sebeș-Turda – 25 km (+ 4 km nefolosiți anterior de pe loturile 1 și 3).

33 km de cale ferată modernizată, de la Boagiu la Grindeanu

km de cale ferată modernizatăAșa cum spuneam, cifra este similară cu cea a numărului de km de cale ferată recepționați anul trecut de CFR SA.

”În anul 2021 au fost reabilitați și recepționați 33,02 km de linie de cale ferată pe secțiunea Coşlariu-Vințu de Jos”, au răspuns oficialii CFR SA la solicitarea adresată în acest sens de Club feroviar.

Lucrările pe acest tronson au durat nu mai puțin de 10 ani de zile, contractul fiind atribuit italienilor de la Impresa Pizzarotti & C S.p.A la data de 12 decembrie 2011, când prim ministru al României era Emil Boc. Între timp, Boc s-a întors la Primăria Cluj-Napoca, iar în această perioadă, în afară de el, au mai fost nouă prim miniștri: Mihai Răzvan Ungureanu, Victor Ponta, Dacian Cioloș, Sorin Grindeanu, Mihai Tudose, Viorica Dăncilă, Ludovic Orban, Florin Cîțu și Nicolae Ciucă.

Sorin Grindeanu despre CFR Marfă livrarea ramelor electrice circulația feroviară pe Oravița-AninaLa conducerea Transporturilor, în acest timp au fost nu mai puțin de 19 miniștri, în ordine, așa cum sunt prezentați ei pe pagina de Internet a ministerului: Anca Boagiu, Alexandru nazare, Ovidiu Silaghi, Relu Fenechiu, Victor Ponta (interimar), Ramona Mănescu, Dan Șova, Ioan Rus, Iulian Matache, Dan Costescu, Sorin Bușe, Răzvan Cuc, Felix Stroe, Lucian Șova, Rovana Plumb (interimar), Lucian Bode, Cătălin Drulă, Dan Vîlceanu și Sorin Grindeanu.

Calea ferată mlăștinoasă

km de cale ferată modernizată modernizarea pe Vințu de Jos-CoșlariuValoarea totală a contractului a fost de 766.924.828,85 lei (fără TVA), cu termen inițial de finalizare a lucrărilor iunie 2014. În anul 2014, când lucrările la lotul 2 al tronsonului între Vințu de Jos și Coșlariu erau realizate în proporție de 40%, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Ioan Rus, comunica un nou termen de finalizare a lucrărilor, pentru sfârșitul lunii noiembrie 2015. De fapt, s-a întâmplat șase ani mai târziu, în 2021.

”Întârzierile de pe secțiunea Coşlariu – Vințu de Jos au fost generate de exproprieri suplimentare, descarcare arheologică, relocare de utilităţi, probleme legate de capacitatea portantă a terenului de fundare, aferent variantei noi de traseu Podu Mureș-Coșlariu”, a precizat CFR SA.

De fapt, avem de-a face cu o cale ferată construită pe un teren care ulterior s-a dovedit a fi mlăștinos, după cum spunea în 2017 directorul general de la acea vreme al CFR SA, Marius Chiper: “Un tronson de patru kilometri, între Podul Mureş şi Coşlariu, se află pe un teren mlăştinos şi sunt probleme de stabilitate a solului. Pânza freatică este foarte sus. Au apărut situaţii neprevăzute, care nu fuseseră identificate la momentul efectuării studiilor geodezice”.

Lucrările de infrastructură și suprastructură au fost finalizate în decembrie 2020, după cum a relatat la vremea respectivă Club Feroviar, însă a mai durat ceva vreme până la realizarea semnalizărilor, abia apoi circulația putând fi deschisă traficului feroviar cu viteza proiectată.

Tronsonul de cale ferată Vințu de Jos-Coșlariu, în cifre

Pe tronsonul Vințu de Jos-Coșlariu sunt cinci stații de cale ferată: Alba Iulia, Bărăbanț, Sântimbru, Coșlariu, Podu Mureș.

Pe acest tronson au fost realizate 15 poduri, 33 podețe, un pasaj inferior și un pasaj superior stradal, 135 de aparate de cale, lucrări civile în stații, lucrări instalații electrificare și tehnologice, lucrări de drumuri și protecția mediului.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share