Site logo
20 martie 2023

CFR SA a scos la licitație o expertiză feroviară a podului de la Giurgiu, urmând ca lucrările de reparație să înceapă după efectuarea acesteia. Deși e rută europeană, podul oferă doar o linie simplă nelectrificată.

Potrivit anunțului de participare publicat zilele trecute în SEAP, firma selectată urmează să facă expertiza podului – partea feroviară, planul de amplasament, studii de teren și să obțină în numele CFR autorizațiile și avizele necesare.

Valoarea totală a lucrărilor este estimată la nivelul de 3,62 milioane lei, fără TVA, iar durata contractului va fi de nouă luni. Depunerea ofertlor se va face până pe 25 martie, iar evaluarea ofertelor se va încheia pe 25 iulie.

Prețul ofertei va conta în proporție de 40%, în timp ce restul punctajului va fi acordat în funcție de experții prezentați şi de calitatea metodologiei.

Expertiză feroviară a podului

Podul dat în exploatare în 1954 are o lungime de 2,2 km și este traversat de o linie simplă neeletrificată, în pofida faptului că se află pe o rută importantă, Coridorul TEN-T Orient -Mediterana de Est.

CFR SA notează în documentația de licitație că ultimele lucrări au fost efectuate în perioada 2011-2018, însă nu au fost terminate la acel moment din cauza faptului că antreprenorul a intrat în faliment.

Veșnica fază a studiilor de fezabilitate

În primăvara anului trecut, CFR SA și Consis Proiect SRL au semnat un contract în valoare de 2,9 milioane de lei (fără TVA), referitor la studiul de fezabilitate privind electrificarea căii ferate Rădulești-Giurgiu Nord.

Studiul de fezabilitate pentru electrificarea liniei de cale ferată Rădulești – Giurgiu Nord (57 km) trebuie să identifice cea mai eficientă soluție din punct de vedere tehnico-economic, în vederea obținerii sursei de finanțare pentru implementarea obiectivului de investiție, cu asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României și respectarea conformității standardelor impuse pentru Coridoarele Europene și Coridoarele TEN-T, a precizat atunci CNCF CFR SA, printr-un comunicat.

Legăturile Bulgaria-România, fracturate

Rămâne însă neacoperită legătura feroviară directă București – Giurgiu și aceasta parte a Coridorului feroviar TEN-T. Se impune concluzia că date fiind durata mare a studiilor de fezabilitate, a proiectării, a tot felul de expertize și analize, precum și a licitațiilor, România va intra în rândul țărilor cu infrastructură performantă în cel mai bun caz peste 5-10 ani, cel puțin dacă vorbim de conexiunea feroviară România – Bulgaria. În ceea ce privește celălalt pod de legătură cu Bulgaria, şi anume Calafat – Vidin, nici acesta nu oferă o traversare feroviară a Dunării la standardele necesare.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share