FCC contestă licitația pentru modernizarea Craiova – Caransebeș
Constructorul spaniol FCC a depus la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor o reclamație privind calitatea slabă a documentației CFR SA pentru lotul 6 din Craiova – Caransebeș și a solicitat suspendarea procedurii la care ofertele trebuie depuse până pe 25 septembrie.
În contestația depusă joi, FCC reclamă faptul că deși CFR SA susține că a pus la dispoziție anumite planșe în format DWG (AutoCAD), acestea lipsesc, singurele disponibile fiind în banalul format PDF, care nu e de ajutor în cazul de față.
Ar fi vorba de planșe necesare lucrărilor la tunelurile vechi Feneș și Tâmpa și la două tuneluri noi, numite Poarta II și Poarta III.
Dar de ce sunt absolut necesare planșele în format DWG? FCC afirmă că aceasta ar permite „coordonarea eventualelor neconcordanțe între discipline prin detectarea diferențelor cu ajutorul CAD”, „cuntaficarea soluțiilor prin simplificarea măsurătorilor în CAD”, utilizarea informațiilor grafice din CAD pentru a pregăti desenele proiectului, reducând timpul de pregătire”.
În consecință, FCC solicită suspendarea procedurii până la soluționarea contestației, anularea ca nelegală a răspunsurilor primite privind aceste aspecte, dispunerea măsurilor de remediere.
Lotul 6 Craiova Caransebeș, lucrări de peste 1,3 miliarde lei
Valoarea lucrărilor pe lotul contestat e cuprinsă între 1,33 miliarde lei și 1,45 miliarde lei. Durata totală estimată a contractului este de 135 de luni, care este calculată luându-se în considerare: durata estimată de proiectare şi execuţie a lucrărilor – 72 de luni, din care: 12 luni de proiectare, 60 de luni (cinci ani) execuție de lucrări, perioada de garanție – 60 de luni, durata activităților după aprobarea recepției finale – trei luni.
Obiectivele principale ale proiectului vizează reabilitarea liniei de cale ferată în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI) şi cu previziunile cererii de trafic de călători şi de marfă naţional şi internaţional, astfel:
- linie dublă, electrificată, de 25 kV;
-
linie CF simplă existentă care se reabilitează: 59,840 km;
-
linie CF simplă existentă care se reabilitează și va fi dublată: 65,327 km;
-
linie CF dublă existentă care se reabilitează: 52,338 km;
-
linie CF dublă noua pe variante de traseu: 47,782 km;
-
introducerea instalațíilor de centralizare electronic/electrodinamic noi sau reabilitate, după caz, în stațíi șí linie curentă și introducerea sistemului de siguranță ETCS Nivel 1/ETCS Nivel 1+GSM-R/ETCS Nivel 2+GSM-R în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI) şi cu previziunile cererii de trafic de călători şi de marfă naţional şi internațional;
-
construcția unui Centru de Management Trafic în Stația CF Craiova;
-
gabarit de încărcare C;
-
sarcina pe osie de minim 22,5 tone/osie;
-
lungimea maximă a trenului de 740 m în toate stațiile;
-
caracteristici ale peronului – peroane înalte si lungime a peronului de 400 m, în toate stațiile;
-
lucrări civile în stații – lucrări de igienizare si cosmetizare a construcțiilor existente, intervenții la structuri, eficientizare fluxuri;
-
modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea (în sistem de alimentare de 25 kV, 50 Hz);
-
mărirea capacităţii de tranzit.
Toate aceste obiective vor permite viteze de circulaţie cuprinse între:
– 100 – 120 km/h (pentru trenurile de marfă) și
– 120 – 160 km/h (pentru trenurile de călători).
Lucrările pe calea ferată Craiova-Caransebeș, împărțite în șase loturi
Modernizarea căii ferate Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș a fost împărțită în șase loturi, astfel:
- LOT 1: Craiova (CAP X) – Filiași (CAP Y), km 248+760 – km 286+735, având o lungime de 37,975 km;
- LOT 2: Filiași (CAP Y) – Igiroasa (CAP Y), km 286+735 – km 331+000, având o lungime de 44,265 km;
- LOT 3: km 331+ 000 (Igiroasa CAP Y) – km 333+000 (start varianta Balota) – km 359+390 (CAP Y Stația Nouă Drobeta Est) – km 362+632 (CAP X Drobeta Turnu Severin) la care se adaugă legătura CF a variantei Balota cu stația CF Prunișor existentă, legătura CF cu stația Drobeta Marfă (Simian), stația Drobeta Marfă și racordul CF Dudașu, având o lungime totală de 41,234 km;
- LOT 4: Drobeta Turnu Severin (CAP X) – Băile Herculane (CAP X) km 362+632 – km 404+250, având o lungime totală de 41,618 km;
- LOT 5: Băile Herculane (CAP X) – PO Nou Poarta (CAP X), km 404+250 – km 436+887, având o lungime totală de 32,637 km;
- LOT 6: PO Nou Poarta (CAP X), km 436+887- km 474+047, având o lungime totală de 37,160 km.

Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
Whatsapp
VK
Mail