România absurdului în domeniul feroviar. Pe o cale ferată reparată (chipurile) s-a reluat circulația, însă tot pe șinele vechi, care au fost demontate și apoi montate la loc.
Este vorba de linia ferată dintre Ocna Sibiului și Loamneș, pe care circulația trenurilor s-a reluat în data de 10 decembrie, după ce luni de zile a fost închisă, așa cum am scris atunci.
Reparațiile la suprastructura feroviară care s-au executat pe linia simplă Ocna Sibiului-Loamneș au fost incluse în programul de lucrări de tip Quick Wins – SRCF Brașov, cu finanțare asigurată din fonduri nerambursabile PNRR. În asociere cu San Electroterm Grup SRL, brașovenii de la Vest Construct SRL au fost antreprenorii angajați de CNCF CFR SA pentru reabilitarea celor 1,84 de km din secția de circulație feroviară 208, în cadrul unui contract semnat pentru 7,8 milioane de lei plus TVA.
Cale ferată reparată de mântuială
Doar că, la nici o lună de la redeschiderea circulației, în urma unei sesizări făcute de un cititor, jurnaliștii de la Turnul Sfatului au descoperit că pe tronsonul care a fost anunțat drept reabilitat au fost amplasate, în majoritate, vechile șine. Unele într-o stare de degradare evidentă, fiind exfoliate, plesnite la îmbinările nesudate, care au distanțe și de aproape doi centimetri între șine.
”Deci noi trebuia să aducem linii de cale ferată de 108 metri. Aceste linii sunt foarte lungi și nu aveam cum să le transportăm. De aceea am amplasat vechile linii, pentru a le putea aduce pe cele noi, pe care să le amplasăm pe traseu transportându-le pe actuala cale ferată. Altfel nu se poate, altfel nu aveam cum să le aducem în șantier”, a declarat Ion Fanea, din partea Vest Construct SRL.
Întrebat când estimează această nouă etapă și cât durează, Ion Fanea a răspuns: „Acum, în februarie ar trebui să vină aceste linii de cale ferată. Da, pentru amplasarea lor va trebui închisă total circulația. Dar foarte puțin: într-o săptămână se montează noile linii”.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail