Site logo
FOTO Cum arată depourile unde Alstom va repara concomitent 12 trenuri Coradia
19 septembrie 2024

Alstom Transport a organizat joi o vizită la depoul său din București cu ocazia Săptămânii Europene a Mobilității. Alstom a prezentat trenuri Coradia și primele două posturi de lucru date în folosință, valoarea finală a investiției urmând să depășească 54 de milioane de euro.









Celor două linii  existente, prezentate joi la unitatea companiei din zona Grivița București, li se vor adăuga alte 10 puncte de lucru ceea ce înseamnă că vor putea fi reparate și intreținte concomitent 12 trenuri, număr ca ia in calcul mărimea flotei și parcursul trenurilor, a spus la eveniment Gabriel Staciu director general Alstom Transport România.

Alstom prezintă trenul interregional Coradia Stream în cadrul evenimentului Săptămâna Europeană a Mobilității de la București. „Trenul electric de pasageri Coradia Stream va fi prezentat în mod static în Gara de Nord, pe 21-22 septembrie, iar publicul va putea vizita și interiorul trenului, potrivit unui comunicat de presă Alstom Transport.

Stanciu a oferit explicații privind termenele de livrare. El a spus că inclusiv în Germania autorizația de punere pe piață se obține într-un termen de până la doi ani. Apoi ceea ce durează este testarea produsului in conformitate cu specificul infrastructurii românețti, anume tensiunile de alimentare, sistemul de semnalizare și trafic etc. Alstom a propus pentru urgentare parcurgerea testelor pe trei trenuri identice (fiecare tren, alte teste) însă din păcate această propunere nu a fost acceptată. Apoi inelul de testare de la Făurei nu deține toate elementele necesare și ca urmare compania s-a adresat centrului de la Velim, Cehia.

Primul tren în circulație în 2024 în cazul fericit

Gabriel Stanciu spune că dacă lucrurile vor merge bine primul tren ar putea intra în circulație chiar în viitorul mers al trenurilor, urmând că restul trenurilor să fie livrate până la finele anului viitor.

Cele 37 de trenuri electrice vor conecta principalele centre urbane ale țării la o viteză maximă de 160 km/h. Trenul prezentat joi este primul tren Alstom de călători livrat în România din flota de 37 de unități electrice multiple comandate de ARF și primul tren electric nou livrat în țară în peste trei decenii.

Trenul interregional Coradia Stream cu șase vagoane a fost supus unui program foarte complex de teste – statice și dinamice – în conformitate cu reglementările europene STI (Specificații Tehnice de Interoperabilitate) și cu Normele tehnice naționale notificate (NNTR), obligatorii înainte ca trenul să fie introdus în programul de circulație cu pasageri. Trenul a finalizat deja toate testele obligatorii la Centrul de Testare Feroviară Făurei, iar certificările necesare pentru autorizarea de punere pe piață vor fi emise în cel mai scurt timp posibil.

„Aceste noi trenuri electrice vor marca un capitol important în istoria căilor ferate române, prin îmbunătățirea semnificativă a standardelor de confort pentru pasageri, precum și celor de viteză, siguranță și design modern. Ne bucurăm că publicul va avea ocazia să vadă trenul și să viziteze interiorul acestuia, în timpul Săptămânii Europene a Mobilității”, a declarat Gabriel Stanciu, Managing Director Alstom România, Bulgaria și Moldova.

Fiecare tren electric pentru ARF este format din șase vagoane, dispune de o capacitate de 351 de locuri și este dotat cu podea 100% joasă, asigurând accesul facil tuturor pasagerilor. Există două uși de acces pe fiecare parte a vagoanelor din mijloc și o ușă pe fiecare parte a vagoanelor de capăt. Trenul include, de asemenea, patru toalete ecologice distribuite uniform pe toată lungimea sa, dintre care una este special adaptată pentru pasagerii cu mobilitate redusă. Pentru confortul pasagerilor, trenurile dispun de suporturi generoase pentru bagaje. Sistemul de informare a pasagerilor integrează un sistem audio și un sistem de afișare dinamică. În special, trenurile regionale Coradia Stream sunt echipate cu un sistem digital de contorizare a pasagerilor, care utilizează senzori de înaltă precizie pentru a furniza operatorilor date precise cu privire la traficul de pasageri pentru o planificare și optimizare eficiente.

Trenurile vor folosi sistemele vechi de siguranță feroviară

Alstom a dezvoltat trenul Coradia Stream special pentru piața europeană. Aceste unități sunt echipate cu sistemul de control al traficului ERTMS de nivel 2 și aderă la standardele europene (EN) și Specificații tehnice de interoperabilitate (STI). Acestea sunt concepute pentru a funcționa fără probleme în toate sistemele europene majore de alimentare cu energie electrică. În prezent, există peste 700 de trenuri Coradia Stream deja vândute în mai multe țări din Europa, inclusiv Danemarca, Olanda, Germania și Italia. Deocamdată doar aproximativ 30 de kilometri sunt certificați ERTMS în România și ca urmare trenul va folosi celălalt sistem disponibil, clasic, INDUSI.

În aprilie 2024, Alstom a anunțat finalizarea unui nou depou de mentenanță în București. Depoul Alstom Grivița este primul depou nou dedicat mentenanței trenurilor și locomotivelor electrice din România.

Alstom activează în România de 30 de ani. Compania este responsabilă pentru implementarea soluțiilor de semnalizare sau electrificare pe coridorul feroviar Rin-Dunăre, precum și în zona Cluj, unde compania face parte și din consorțiul care construiește al doilea sistem de metrou din țară, în orașul Cluj Napoca. Prima soluție de semnalizare urbană CBTC (Communication-Based Train Control) din România este în curs de implementare de către Alstom pe Magistrala 5 a metroului din București. Compania a fost, de asemenea, furnizorul de servicii de mentenanță pentru flota metroului bucureștean în ultimii 20 de ani, cu un contract în derulare valabil până în anul 2036.

Cât privește contractul de metrouri semnat cu Metrorex el a menționat că una dintre cauzele întârzierilor este modificarea unor elemente de proiectare imediat după semnarea contractului, cum ar fi coborârea razelor de curbură pe Magistrala 5 sub minimul stabilit inițial la 100 de metri. Metorex ar fi prezentat modificări pe un stick cu nu mai puțin 4Gb de informație toată aceasta presupunând de-a dreptul reproiectarea trenului (caroserie etc). În loc de colaborare la soluțonarea problemelor Alstom a trebuit să facă față unor atitutidini de dispută. Stanciu a menționat restanțe de aproximativ 200 milioane lei la plata facturilor de întreținere.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share