
FOTO E gata primul tramvai Bucur LF după nouă ani de pauză. Pe ce linii va circula


După nouă ani de pauză, pe poarta Uzinei de Reparații Atelierele Centrale (URAC) a Societății de Transport București a ieșit încă un tramvai Bucur LF, al 17-lea. El se află în probe în momentul de față, pe diverse linii, iar când acestea vor fi finalizate va intra în circulație pe liniile 1 și 10.
Tramvaiul Bucur LF 417 are următoarele caracteristici tehnice:
Lungime 25,388 m (puțin mai scurt decât ”clasicele” V3A, care au 27 m);
Înălțime podea coborâtă 360/400 mm;
Număr de locuri pe scaune 43;
Număr total de locuri 238.
La capitolul dotări, noul tramvai stă în felul următor: indicatoare de traseu LED, instalație de audioamplificare pentru informarea călătorilor, instalație de iluminat salon cu lămpi LED, instalație de încălzire a salonului de pasageri, rampă de acces pentru persoane cu dizabilități.
Un proiect lansat în anul 2006 și care s-a oprit în 2016
Proiectul Bucur LF, tramvai cu podeaua coborâtă pe 60% din lungimea vehiculului, a fost lansat în 2006. În anul 2009, primul tramvai a fost introdus în exploatare comercială, după parcurgerea etapelor de probe și omologare.
Un an mai târziu, tramvaiul Bucur LF a intrat în producție de serie, fiind produse 15 vehicule până în 2016, când această activitate s-a oprit. În 2019, directorul general al STB SA de la acea vreme, Andrei Creci, anunța că se va relua producția de tramvaie la URAC, după ce în buget fusese prinsă suma de 134,1 milioane de lei pentru 18 vehicule.
Au apărut însă problemele de finanțare, dublate de apariția pandemiei de coronavirus de tip nou, iar producția de noi tramvaie a bătut pasul pe loc, iar primul vehicul, care era așteptat să iasă pe poarta uzinei în prima parte a anului 2020, s-a lăsat așteptat degeaba. Club Feroviar a relatat la finele anului 2020 că pe linia de producție de la URAC se afla un tramvai Bucur LF. Numai că între timp, atât Primăria Municipiului București (condusă până atunci de Gabriela Firea), cât și STB au rămas fără lichidități, iar producția de tramvaie la URAC a fost pusă în așteptare.
Acum, noul tramvai produs la URAC a intrat în probe pe mai multe linii din Capitală, iar în curând va circula cu pasageri pe liniile 1 și 10, pe inelul central al orașului, alături de noile tramvaie Imperio produse de Astra Vagoane Călători Arad, au precizat pentru Club Feroviar surse din cadrul STB SA.
Nouă tramvaie Bucur LF vor fi dotate cu aer condiționat
Noul vehicul nu este dotat cu aer condiționat decât în cabina vatmanului, însă acest lucru s-ar putea rezolva în scurt timp, atât în cazul lui, cât și al altora de acest tip.
La finele anului trecut, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce avea ca obiect ”Echipamente de climatizare salon pasageri pentru vagoane de tramvai Bucur LF-CA”. Valoarea totală estimată a contractului de tip acord-cadru ce vizează livrarea a minimum trei, maximum nouă astfel de instalații este de 16.200.000 de lei, echivalentul a peste 3,25 milioane de euro.
În urmă cu o lună a apărut în SEAP anunțul privind depunerea de oferte la procedura de achiziție lansată de STB. A depus ofertă o singură firmă interesată de procedura de achiziție pentru cele nouă tramvaie Bucur LF, și anume MBF Total Serv din București.
Acord cadru pentru furnizarea de uși
Iar STB vrea să asigure piese de schimb și componente și pentru celelalte tramvaie Bucur LF și V3A din parcul propriu. La începutul lunii decembrie, transportatorul bucureștean de suprafață a postat în SEAP anunțul de licitație cu titlul ”Uși și componente uși pentru tramvai Bucur LF și V3A-93”. Valoarea totală estimată a contractului de tip acord cadru ce se intenționează a se încheia pentru o perioadă de un an este de 524.158,62 euro.
Procedura de achiziție este împărțită în patru loturi, după cum urmează:
- Componente uși pentru tramvaiele V3A
Valoarea estimată fără TVA: 110.043,29 euro
- Componente uși simple tramvai Bucur LF
Valoarea estimată fără TVA: 286.443,58 euro
- Piese de schimb – uși duble complete tramvai Bucur LF
Valoarea estimată fără TVA: 4.763,62 euro
- Diverse piese de tramvai
Valoarea estimată fără TVA: 122.908,13 euro.
Potrivit mențiunii din SEAP, a fost depusă o singură ofertă, pentru primele trei loturi, din partea gigantului mondial Knorr Bremse.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
Whatsapp
VK
Mail