Site logo
FOTO. Locomotivă Traxx în teste pe Chitila-Brazi. 16 unități vor fi livrate către ARF
9 octombrie 2024
locomotivă Traxx în testelocomotivă Traxx în teste

Imagini cu o locomotivă Traxx în teste pe tronsonul feroviar Chitila-Brazi au fost distribuite de inginerul feroviar Viorel Lucaci, consilier la Autoritatea pentru Reformă Feroviară și care a deținut mai multe funcții în cadrul Autorității de Siguranță Feroviară Română (ASFR).

locomotivă Traxx în teste






”Teste cu locomotivă Traxx 3 AC – corelat cu postarea din 21 august 2024. Locomotivă electrică tip Traxx 3 AC construită de Alstom ce efectuează teste de compatibilitate ESC/RSC pe rețeaua CFR, pe secțiunea proiectului pilot ERTMS Chitila – Brazi. Tipul locomotivei face parte din aceeași platformă Traxx 3 cu cele 16 unități Traxx 3 MS ce vor fi livrate de Alstom către ARF în cadrul proiectului LE”, a scris Viorel Lucaci pe pagina sa de Facebook, unde a atașat și fotografiile alăturate.



Caracteristicile tehnice ale locomotivelor Traxx 3 MS

În postarea din 21 august la care face referire, pe care am preluat-o și noi, Viorel Lucaci prezenta caracteristicile tehnice ale locomotivelor Traxx 3 MS care vor fi livrate României de Alstom.

ARF a semnat pe 29 ianuarie 2024 cu Asocierea Alstom (Alstom Transport S.A. și Alstom Transportation Germany GmbH) contractul pentru furnizarea a 16 locomotive pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să atingă viteza maximă situată în intervalul 160 km/oră – 200 km/oră și să tracteze până la 16 vagoane de călători și achiziționarea serviciilor de mentenanță și reparații. Fondurile sunt asigurate din Planul Național de Redresare şi Reziliență (PNRR) și bugetul de stat (cofinanțare). Ultimele locomotive noi pentru transportul de călători în România au fost livrate în perioada 2009-2011 de Softronic Craiova.

Caracteristicile tehnice ale locomotivelor Traxx 3 MS

În cazul locomotive electrice tip Traxx 3 MS care face obiectul proiectului de achiziție MS vine de la „multi-sistem”. Gama denumită Traxx (Bombardier Traxx) este binecunoscută în Europa, fiind vorba de un concept, un proiect și apoi o platformă dezvoltată inițial de către constructorul canadiano-german Bombardier Transportation. După achiziția (fuziunea între cei doi mari constructori) ce a avut loc în perioada februarie 2020-ianuarie 2021, proiectanții au dezvoltat în continuare platforma Traxx, rezultând platforma de produse modulare denumită „Alstom Traxx”. Locomotiva electrică de tip Traxx 3 MS face parte din această gamă, fiind de fapt cea mai recentă generație a gamei.

Traxx 3 MS este un tip de locomotivă electrică multi-sistem pe patru osii, cu formulă de dispunere a osiilor Bo-Bo. Este destinată exploatării pe liniile de cale ferată europene cu ecartament standard de 1.435 mm, cu sistem de energo-alimentare (subsistem structural fix „energie”) în patru categorii de parametri, respectiv:

  • 15 kV cu 16,7 Hz curent alternativ;
  • 25 kV cu 50 Hz curent alternativ;
  • 3 kV curent continuu;
  • 1,5 kV curent continuu.

Viteza maximă a locomotivei este de 200 km/oră, iar puterea la obadă (la roți) este de 6,4 MW.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share