Rama Alstom Coradia nu va începe să circule pe ruta București – Brașov pe 15 noiembrie, cum s-a anunțat inițial, ci câteva zile mai târziu. Zilele trecute aceasta a făcut o primă deplasare între cele două orașe menționate.
Sâmbătă, 9 noiembrie 2024, a început circulaţia mult așteptată și mult discutată a ramei electrice CORADIA STREAM – unitatea TS02 construită de Alstom. Deocamdată, o circulație în regim „fără călători”, fiind necesară parcurgerea unui anumit număr de kilometri ca probă de anduranță. O condiție impusă de beneficiar (de ARF), nu de procesele de certificare/autorizare ale trenului. Aceste probe vor fi efectuate timp de aproximativ zece zile pe două dintre principalele rute comerciale ale rețelei CFR.
Surse din industria feroviară au declarat pentru Club Feroviar că în zilele rămase rama urmează să mai parcurgă câteva mii de kilometri, parte a angajamentelor luate față de beneficiarul Autoritatatea pentru Reformă Feroviară.
Trenul a fost însoțit de personal de specialitate din cadrul Alstom, de personal de deservire de la CFR Călători și de reprezentați ai ARF.
Potrivit lui Viorel Lucaci, reprezentant ARF, acest tip de ramă Coradia (adică cea formată din șase vagoane) diferă de celelalte rame asemănătoare din gama denumită Coradia, construite tot de Alstom, gamă care include rame electrice cu cinci sau cu opt vagoane. Cele din urmă sunt deja certificate/autorizate în UE. Fiind un vehicul feroviar de tip nou, Coradia Stream (cu șase vagoane) se distinge de cele cu cinci sau cu opt vagoane. De aceea, a fost necesar ca toate procedurile referitoare la certificarea și autorizarea acestui tren (Coradia Stream) să fie efectuate de la zero.
Citește Trenurile Alstom, CRRC și PESA, fără instrucții necesare CFR punerii pe șine
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail