Trenul Alstom Coradia Stream va efectua în următoarele săptămâni noi teste în poligonul de la Făurei.
Fotografii ale unei astfel de rame făcute zilele trecute în Gara de Nord au fost postate de un utilizator Facebook. „Rama electrică Alstom Coradia Stream în Gara de Nord din Bucuresti, remorcată de EA 613, așteptând plecarea spre Făurei pentru o nouă serie de teste pe poligon”, a scris acesta.
Trenul Alstom în teste două săptămâni
Informațiile deținute de Club Feroviar sunt că aceste teste vor dura două săptămâni, până la jumătatea lunii iulie fiind efectuate de RINA (registru italian).
Ulterior, odată cu încheierea acestor teste vor fi efectuate teste finale de compatibilitate, au mai arătat aceste surse.
Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs vor fi:
- București Nord – Constanța;
- București Nord – Brașov – Arad – Timișoara;
- București Nord – Brașov – Cluj;
- București Nord – Brașov – Deda – Cluj;
- București Nord – Brașov;
- București Nord – Iași;
- București Nord – Suceava;
- București Nord – Galați;
- București-Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani – Simeria;
- București-Nord – Craiova – Timișoara – Arad;
- Cluj – Timișoara;
- Cluj – Suceava – Iași.
Viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 de locuri pe scaune.
Cum arată noile trenuri care vor circula în România
Modelul de tren modern care va ajunge în România este Alstom Coradia Stream RE-IR.
Viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 de locuri pe scaune.
Unitățile dispun de un sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și 2, sistem național PZB90 și sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spații pentru bar/bistro și pentru călători cu dizabilități, precum și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat.
Primul tren Alstom urmează să intre în exploatare până la finele acestui an. ARF a semnat în 2022 un contract de 2,42 miliarde lei, fără TVA, cu Alstom pentru 37 de trenuri electrice și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani (sursa foto Vlad Drăguțoiu).
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail