Site logo
21 octombrie 2022

Producătorul român Sotronic Craiova a primit joi vizita de lucru a premierului Nicolae Ionel Ciucă. Premierul s-a apucat să vorbească exact despre o licitație la care Softronic n-are nicio șansă de participare, darămite de a o câștiga.



Nicolae Ciucă la Softronic Craiova

Nicolae Ciucă la Softronic Craiova

Una dintre companiile vizitate joi de premierul Ionel Ciucă la Craiova este Softronic, singura fabrică de rame și locomotive electrice în Europa de Est, după cum a prezentat-o imediat după vizită Guvernul, într-un comunicat de presă.

Desigur, nu sunt incluși aici producătorii cehi sau polonezi, aceștia figurând în geografia Guvernului drept Europa Centrală (în pofida faptului că România și Polonia se găsesc la longitudini apropiate). Producătorii polonezi se pregătesc inclusiv de fabricarea locomotivelor pe hidrogen.

Revenind, potrivit Guvernului, uzina „a fost fondată în 1999” și este „singura fabrică de rame și locomotive electrice în Europa de Est”.

„Vă felicit pentru rezultatele obținute în urma anilor de cercetare și inovare pentru produsele de înaltă tehnologie care au cucerit inclusiv piața europeană și pentru proiectele derulate din fonduri europene. Dezvoltarea unui transport curat, nepoluant, se înscrie și în preocupările Guvernului”, le-a zis gazdelor Nicolae Ciucă la Softronic Craiova.

Nicolae Ciucă la Softronic Craiova. Funia din casa spânzuratului

El s-a grăbit să le vorbească inclusiv de proiectul de achiziție de rame electrice de către ARF la care Softronic nu are nicio șansă, deși acest produs este și în gama sa de fabricație.

„Chiar ieri, în ședință, am aprobat fondurile necesare pentru achiziționarea a 20 de rame electrice interregionale de lung parcurs, fonduri asigurate în mare parte prin Planul Național de Redresare și Reziliență”, a declarat Nicolae-Ionel Ciucă, la vizitarea fabricii Softronic.

De asemenea, premierul Ciucă a menționat că și CFR Călători are în pregătire o serie de proceduri de achiziții publice privind modernizarea a 55 de locomotive electrice și transformarea a 20 de locomotive diesel-hidraulice de manevră în locomotive electrice pe baterii, proces care s-ar putea concretiza într-o oportunitate de business pentru Softronic.

Rama electrică Softronic n-are nicio șansă de participare la licitație. Locuri de muncă lipsă și deficit comercial în creștere

De ce Softronic stă pe afară la licitația de rame electrice

Discuții purtate cu reprezentanți ai companiei Softronic au scos la iveală faptul că producătorul nu are nicio șansă de participare la licitație, nicio posibilitatea de a concura producătorii europeni mari care au instituit un fel de oligopol. Sunt probleme de certificare a produselor din cauza costurilor mari și a duratelor mari necesare pentru aceste activități. Aceste costuri sunt imposibil de suportat de către un producător mic, cum este, de fapt, Softronic. Apoi, uzina craiovează întâmpină probleme cu forța de muncă calificată. În jur de 6% din zecile de mii de angajații, Siemens lucrează în cercetare, în timp ce Softronic se chinuie an de an să găsească și să angajeze câțiva absolvenți pricepuți ai universităților tehnice, spun reprezentanți ai producătorului craiovean.

Practic, și dacă ar fi ajutate prin mecanisme gen ajutor de stat, scutiri de taxe, producătorilor români le-ar fi greu să își respecte angajamentele obligatorii din cauza puterii financiare scăzute și a capacităților limitate de producție.

Citește ce spune profesorul Petrișor Peiu despre industria feroviară românească

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share