Lucrările de tip Quick Wins pe linia CF Tecuci – Iași au atins un stadiu de execuție de 75%, după ce luna trecută erau la 62%.
Conform raportului de la finalul lunii noiembrie, s-au efectuat următoarele lucrări pe intervalul de cale ferată Tutova – Bârlad – Zorleni – Banca – Crasna:
- montarea aparatelor de cale, respectiv schimbătorii 4 și 6 din Bârlad și TDJ 19/23 cap X Bârlad;
- finalizarea burajului (cu excepția a patru treceri la nivel cu cale ferată) și sudura căii între km 311+200 și km 324+000 pe linia curentă II Zorleni-Crasna;
- executarea săpăturii și consolidarea terasamentelor (98% realizat), PSS (95% realizat) și montarea a 700 m de cale nouă pe linia Tutova-Bârlad;
- finalizarea celor 2 treceri la nivel cu cale ferată pe linia curentă II Bârlad-Zorleni;
- montarea traverselor pe toate podurile de pe linia Bârlad-Zorleni;
- finalizarea lucrărilor în arealele cu terasamente instabile pe zona de schimbători, la ieșirea din stația Zorleni, km 294, km 288+250 – 288+550;
- profilare, stabilizare și buraj II pe toată distanța de pe linia II Crasna-Zorleni;
- sudura electrică a căii la schimbători pe linia 4 din stația Zorleni și pe circa 2 km din intervalul Zorleni-Crasna;
- îmbalastarea liniei este efectuată pe 10 km din intervalul liniei II Crasna-Zorleni;
- lucrări de întreținere drumuri de acces și platforme.
Citește și SRCF Iași speră să se-ngrașe porcu-n Ajunul Ignatului pe linia ferată Tecuci-Iași
Ce lucrări vor fi făcute
În perioada următoare sunt programate următoarele lucrări:
- buraje tehnologice și îmbalastări pe linia II Bârlad-Zorleni;
- montarea suprastructurii, buraje și îmbalastări pe linia Tutova-Bârlad;
- buraje pe linia 1 și la schimbători în stația Zorleni;
- înglobare schimbători de cale cu dublă joncțiune în stația Crasna;
- lucrări pentru redeschiderea liniei II Crasna-Zorleni.
Lucrările de tip Quick Wins sunt lucrări la suprastructura feroviară, care se execută între kilometrii de cale ferată cu restricții de viteză pe intervalele CF contractate, cu materiale noi achiziționate de constructor și constau în înlocuirea componentelor aferente suprastructurii – șină, traverse, material mărunt de cale, aparate de cale, bretele (legătura între 2 linii paralele), schimbătoare de cale cu dublă joncțiune (TDJ), inclusiv în montarea de dale elastice la trecerile la nivel cu calea ferată.
SRCF Iași și S.C. NESS PROIECT EUROPE S.R.L. Ploiești au semnat, în luna februarie 2023, contractul pentru execuția lucrărilor pe 41 de km din linia CF Tecuci – Iași, între stațiile Tutova – Munteni (Fir II), de la km 286+163 la km 328+000.
- Valoarea contractului: 163,605 milioane lei, fără TVA;
- Ordin de începere a lucrărilor: Iunie 2023;
- Durata contractului: 18 luni;
- Finanțare: fonduri nerambursabile PNRR.
Scopul lucrărilor este eliminarea restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii și creșterea vitezei de circulație până la 120 km/h (în funcție de configurația traseului), pe intervalul de cale ferată Tutova – Bârlad – Zorleni – Banca – Crasna, de la km 286+163 la km 328+000.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail