”Al doilea tren electric Alstom Coradia Stream a ajuns tractat în România, la punctul de frontieră Episcopia Bihor. Această ramă a fost special echipată pentru teste, iar culoarea finală se va aplica integral numai după finalizarea procedurilor de testare. Trenul a parcurs deja un program complex de teste la Centrul de testări feroviare de la Velim, Republica Cehă, iar acum merge la Centrul de testări feroviare de la Făurei, pentru o serie de teste dinamice specifice Căilor Ferate Române. Alstom utilizează trei trenuri în paralel în programul de teste. Cum se testează un tren nou? Testele de certificare reprezintă un program foarte complex, realizat în conformitate cu reglementările STI (Specificații tehnice de interoperabilitate) stabilite la nivel european și cu Normele tehnice naționale de siguranță, înainte ca orice nou tip de tren să poată circula cu pasageri. Toate funcționalitățile și performanțele trenului – de la sisteme electrice și electronice, la sisteme de frânare și propulsie, dinamica feroviară pentru stabilitatea trenului, aspectele legate de confortul pasagerilor și multe altele – sunt confirmate întâi prin sute de teste de verificare. Peste 60 de teste finale de certificare trebuie apoi parcurse cu succes pentru a dovedi conformitatea trenului în vederea obținerii autorizației de circulație cu pasageri”, se arată într-o postare de pe contul de Linkedin al Alstom.
Trenul Alstom Coradia a început miercuri teste pe tronsoane reabilitate.
Testele au fost efectuate pe distanța Copșa Mică – Valea Lungă de pe tronsonul reabilitat Coșlariu – Sighișoara. Potrivit informațiilor neoficiale pe anumite pagini de socializare, trenul Coradia Stream ar fi circulat cu viteza de 160 km/oră. Viteza este confirmată de informațiile difuzate pe unul dintre display-urile trenului.
Informațiile apar după ce, la finele lunii trecute, Alstom a anunțat sosirea unui al doilea tren Coradia Stream în România.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail