Site logo
GALERIE FOTO Care este varianta optimă de transport la Aeroportul Otopeni
18 decembrie 2020
tablă de la Galați Procesul liniei de Otopeni calea ferată de aeroport

România Feroviară a făcut o analiză comparativă privind variantele de transport la Aeroportul Otopeni, fiind luate în calcul operatorul de stat CFR Călători, cei doi OTF privați și Societatea de Transport București. Club Feroviar vă prezintă această analiză, corelată cu cele observate de noi în călătoriile făcute de la Gara de Nord la Aeroportul Henri Coandă cu toți cei patru transportatori. În unele cazuri, opiniile converg, în altele nu.

Adrian Bărbulescu

transport la Aeroportul Otopenibiletele de tren spre aeroport

Cei de la România Feroviară au călătorit pe ruta menționată cu cei trei operatori de transport feroviar și cu autobuzul de pe linia 780 a STB. La fel am făcut și noi în ultimele zile, de când a fost inaugurată conexiunea feroviară gară-aeroport.

Prima variantă de transport la Aeroportul Otopeni: CFR Călători

Marele avantaj al OTF de stat este că are două automotoare SR 20-D dedicate acestui serviciu, cel mai modern material rulant de pe secție, scriu în analiza de pe Facebook cei de la România Feroviară.

transport la Aeroportul OtopeniChiar dacă era ultima cursă înainte să între OTF privați în mers, trenul era curat, scaunele cele mai bune, dar iluminatul interior era deficitar (multe neoane nu funcționau). ”Pe parcurs automotorul a început să <trosnească din toate încheieturile> de ziceai că se rupe de la mijloc. Când am trecut peste macazurile din Mogoșoaia am realizat că boghiurile sunt foarte rigide și nu au avut o cursă a suspensiei suficient de lungă pentru a prelua din denivelări”, se arată în postare.

Club Feroviar mai adaugă un minus al operatorului feroviar de stat: în tren, biletele se scriu cu pixul, spre deosebire de Transferoviar Călători, unde ”nașii” sunt dotați cu terminale electronice, care eliberează titlul de călătorie sub o formă asemănătoare unui bon fiscal.

Regio Călători, a doua variantă de transport la Aeroportul Otopeni

Dacă la prima cursă, Regio Călători a defilat cu cea mai recentă achiziție pusă în circulație (SNCF X 72500 class), cei de la România Feroviară au nimerit un automotor X 72505 al cărui aspect exterior trebuie îmbunătățit, spun ei.

”La interior am beneficiat de standardul Regio Călători, curat, ceva mai înghesuit ce-i drept față de SR 20-D al CFR, căldură s-a simțit de când am urcat în tren iar iluminatul interior este cel mai bun din <concurs>, superb chiar”, se arată în postare. Impresia Club Feroviar este un pic diferită: scaunele sunt mult mai ergonomice la Regio Călători față de operatorul de stat, fiind potrivite și pentru curse de lung parcurs. De fapt, automotoarele Alstom ale Regio Călători sunt folosite pe rute precum Brașov-București, prelungită în sezonul estival până la Mangalia.

primele trenuri la Aeroportul OtopeniUn alt plus al operatorului privat constă în faptul că Alstom reușește să câștige pe partea de suspensie: ”trecerea peste macazuri ne-a făcut să credem că suntem într-un vagon, și nu într-un automotor, suspensie moale și cursă suficientă pentru a oferi un confort puțin peste SR 20-D de la CFR Călători.

În fine, Regio Călători mai câștiga o bilă albă cu scările retractabile care fac din Alstom X 72500 cel mai sigur material rulant pentru urcarea/coborârea pasagerilor. Practic nu mai există acel spațiu gol de aproximativ 30-40 cm dintre tren și peron, destul de vizibil la ceilalți OTF.

Și să dăm și o bilă neagră de la Club Feroviar: Regio Călători nu are automat de vânzare a biletelor în stația de la Otopeni. O situație neplăcută pentru turiștii străini, care altfel ar fi putut plăti cu cardul. Așa, trebuie să aibă bancnote românești asupra lor, pentru a cumpăra bilet din tren.

Transferoviar Călători are cele mai vechi automotoare

linia de Otopeni trenul de test la aeroportTransferoviar Călători operează spre aeroport cu automotoare DH 2 fabricate în anii 80, ceea ce este foarte evident la exterior.

Club Feroviar este de acord cu România Feroviară în privința faptului că interiorul este curat și căldura funcționează. ”Șocul pozitiv a venit când am plecat și am realizat că ne aflăm în cel mai silențios și bun tehnic material rulant testat dintre toate cele 3. Nu suntem experți feroviari, dar când parcurgi distanța Gara de Nord – Aeroport Otopeni în 18 minute și materialul

transport la Aeroportul Otopeni primele trenuri la Aeroportul Otopeni
Doi operatori și-au instalat automate de vânzare a biletelor în noua stație

rulant nu scoate nici un sunet, nici măcar un fluierat sau un scârțâit de cheder, rămâi impresionat de micuțul DH 2”, scriu cei de la România Feroviară. Și aici suntem de acord cu ei.

Și acum, două bile albe și una neagră de la Club Feroviar. Bilele albe: controlorii sunt dotați cu dispozitive electronice de emitere a biletelor, care pot fi cumpărate și de la automatul instalat în incinta stației. Bila neagră: toaletele nu sunt ecologice, cu cu deversare pe șină.

STB: durată a călătoriei mai mare, preț mai mic

FOTO România Feroviară

Ultima variantă de transport la Aeroportul Otopeni este cea a STB: linia expres 780 Aeroport Henri Coandă- Gara Basarab, cu autobuzele Otokar cumpărate din Turcia în mandatul de primar al Gabrielei Firea.

STB pierde la capitolul durata călătoriei: 45 de minute, față de 20-25 de minute pe feroviar. Nici interiorul autobuzelor nu este potrivit pentru o cursă de aeroport, pentru că nu există loc suficient pentru bagaje. Bila albă vine pentru prețul călătoriei: 3,5 lei față de 4 lei pe calea ferată.

În loc de concluzie

În concluzie, România Feroviară susține că automotoarele CFR Călători reprezintă cea mai bună variantă de transport spre și dinspre aeroport.

Club Feroviar nu împătășește această opinie, pentru motivele pe care le-am enumerat mai sus. Fiecare transportator are plusurile și minusurile sale și preferăm să-i lăsăm pe cititor/călători să aprecieze. Oricum, nu poți alege operatorul de transport feroviar, pentru că la aeroport trebuie să ajungi la o anumită oră și nu-ți permiți să pleci mai târziu pentru că tu preferi un anumit material rulant. Și nici mai devreme, pentru parcă nu ai vrea să dai 10 lei pe o sticlă de apă minerală de 0,5 litri în incinta aerogării.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share