Site logo
20 august 2020

Noul PO Aeroport, parte din proiectul de dublare a liniei ferate Mogoșoaia-Balotești, este aproape gata. Structura de rezistență din beton a fost realizată și acum se va trece la instalarea scărilor rulante și a liftului și la montarea peroanelor. Clădirea punctului de oprire de lângă DN1 va fi acoperită cu alucobond și sticlă.

Adrian Bărbulescu


noul PO Aeroport

noul PO Aeroport

Până la sfârșitul lunii în curs, vor fi montate cele două scări rulante și liftul, a declarat pentru Club Feroviar inginerul Bogdan Stănică de la Porr Construct, antreprenorul general al proiectului de dublare a liniei ferate Mogoșoaia-Balotești.

Structura clădirii a fost finalizată recent și au fost turnate fundațiile pentru cele două peroane, pe cele două fire. De astăzi a început montarea prefabricatelor din beton din care vor fi făcute peroanele și care fuseseră în prealabil aduse la fața locului.

Lucrările au fost un pic stânjenite de faptul că, atunci când ele au început, constructorul a aflat că terenul din fața stației aparține unei persoane private. Tot atunci a aflat și CFR SA acest lucru, iar șantierul a fost reorganizat.

Noul PO Aeroport îl înlocuiește pe cel construit în 2009

Vechea haltă PO Aeroport a fost inaugurată în 2009, în mandatul ministerial al lui Radu Berceanu, prin implicarea industriei feroviare din România, coordonată în acest demers  de Club Feroviar.

calea ferată de aeroport
Așa arăta vechiul PO Aeroport

În urmă cu câteva luni, stația, care avea un singur peron, o copertină și o rampă de acces, a fost demolată, pentru a se putea lucra la proiectul de dublare a căii ferate. Noul PO Aeroport va ține cont de exigențele actuale de mobilitate. ”Menţionăm faptul că Punctul de Oprire Aeroport va fi o construcţie nouă, pe două niveluri (parter şi etaj), cu două peroane, fiecare în lungime de 150 m şi lățime de 3 m, accesul călătorilor la peroane fiind asigurat prin intermediul unor scări fixe şi rulante, iar accesul persoanelor cu dizabilități va fi asigurat prin intermediul unui lift”, preciza CFR SA pe 19 aprilie 2019, când s-a anunțat semnarea contractului.

Utilitate sub semnul întrebării pentru noul PO Aeroport

Noul PO Aeroport va fi gata, dar asupra utilității lui planează mai multe semne de întrebare. În primul rând, nimeni nu va veni de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni pe aici, pentru că până la aerogară sunt aproape 3 km, distanță pe care se va face transbordare auto. Bucureștenii vor alege legătura directă, care va fi gata până la finele anului.

CITEȘTE și EXCLUSIV Când va circula primul tren de test la Aeroportul Otopeni. Cum se lucrează acum. FOTO-VIDEO

Ea ar putea fi utilă celor din Urziceni, Brăila sau Galați care vor să ajungă la Aeroportul Henri Coandă, dar totul depinde de frecvența trenurilor. Acum aceasta este destul de redusă, drept pentru care vor prefera în continuare transportul rutier.

Ar mai putea fi utilă și celor care locuiesc în vilele din imediata apropiere, pentru a ajunge repede la București, dar aici intervine aceeași problemă a intervalului de succedare între două garnituri. Dacă vei fi nevoit să aștepți mai bine de o oră trenul, vei folosi în continuare mașina pesronală sau autobuzele STB.

Și mai apare o problemă: dacă CFR SA nu va angaja o firmă care să asigure paza non-stop a stației, ea va fi vandalizată cât de curând.

Lucrări de modernizare la linia pentru kerosen

Între Mogoșoaia și DN1, la podul feroviar de la km 19+700, lucrările de dublare a căii ferate au fost deja finalizate de Porr Construct și Wiebe.

noul PO Aeroport

noul PO Aeroport

Bogdan Stănică a precizat că până la finele lunii septembrie va fi finalizat și firul 1 de la podul menționat până la stația Balotești. În ceea ce o privește pe aceasta din urmă, s-a constatat o stare avansată de degradare a șinelor, ceea ce a impus suplimentarea lucrărilor.

În principal, s-a trecut și la modernizarea unei părți a racordului spre Terminalul Cargo al Aeroportului Internațional Henri Coandă Otopeni, cale ferată pe care se transportă combustibilul pentru aviație (kerosen). Pe parcursul lucrărilor, kerosenul se duce la aeroport exclusiv cu mijloace auto, fapt ce nu a ridicat mari probleme, având în vedere traficul aerian scăzut din această perioadă, din cauza pandemiei de coronavirus.

50,5 milioane de lei pentru dublarea căii ferate Mogoșoaia-Balotești

Obiectivul de investiţii Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti, în valoare de 50,5 milioane de lei, are finanţare asigurată din fonduri de la bugetul de stat.

Durata de realizare a acestei investiţii este, conform contractului, de 17 luni şi include cele două etape de implementare, elaborarea proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor de infrastructură şi suprastructură feroviară pe întregul traseu, în lungime de aproximativ opt kilometri. Constructorul dă asigurări că toată lucrarea va fi gata la finele lunii noiembrie.

Trebuie precizat faptul că proiectul reprezintă prima lucrare de dublare a unei linii de cale ferată realizată după 1989 pe reţeaua feroviară, exclusiv din fonduri de la bugetul de stat.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share