Site logo
31 octombrie 2022

Companiile Wiebe și Swietelsky au început lucrările feroviare în Portul Constanța, pe loturile 2 și 3 din Prioritatea 2, faza cu licitație.

lucrările feroviare în Portul Constanța

lucrările feroviare în Portul Constanța


lucrările feroviare în Portul Constanța

„Am început execuția lucrărilor aferente Loturilor 2 și 3 din Prioritatea 2. Vor fi înlocuite 35 de aparate de cale noi tip S49E1-190-1:9, se va înlocui setul de traverse de lemn la 10 aparate de cale și vor fi realizați 19.360 m suprastructură nouă tip 49. În prima fază au început lucrările de defrișare și demontare a liniilor și aparatelor de cale”, se arată într-o postare de pe contul de Facebook al Wiebe România, însoțită de mai multe fotografii.

Lucrările feroviare în Portul Constanța, etapa cu licitație

La finele lunii iunie, Regionala Constanța a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a scos la licitație reparaţia a 64 de linii, cu o lungime însumată de 29,795 km din zonele A, B, MOL V. De asemenea, este prevăzută înlocuirea a 51 de aparate de cale.

Procedura de achiziție a fost împărțită în trei loturi, după cum urmează:

  1. Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța – PRIORITATEA 2 – LOTUL 1

Lucrările constau în înlocuirea suprastructurii pe 27 de linii, totalizând 10,435 km. De asemenea, vor fi înlocuite 16 aparate de cale și seturile de traverse speciale la alte cinci. La acestea se adaugă înlocuirea dalelor prefabricate din beton cu dale elastice pentru trafic greu la șapte treceri la nivel, totalizând o lungime de 152 m.

Valoarea estimată fără TVA: 55.242.200 lei

  1. Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța – PRIORITATEA 2 – LOTUL 2

Lucrările constau în înlocuirea suprastructurii pe 24 de linii, totalizând 11,275 km. De asemenea, vor fi înlocuite 18 aparate de cale (17 schimbătoare simple de cale și o TJD) și seturile de traverse speciale din lemn la un număr de cinci aparate de cale.

Valoarea estimată fără TVA: 55.239.700 lei

  1. Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța – PRIORITATEA 2 – LOTUL 3

Lucrările constau în înlocuirea suprastructurii pe 13 linii, totalizând 8,085 km. De asemenea, vor fi înlocuite 17 aparate de cale și seturile de traverse speciale din lemn la alte cinci.

Valoarea estimată fără TVA: 42.341.158,00 lei.

Recent, în sistemul electronic de achiziții publice a fost publicat anunțul de atribuire pentru loturile 2 și 3 din licitația menționată, așa cum a scris Club Feroviar.

Ambele loturi au fost adjudecate de asocierea Wiebe România-Swietelsky Construcții Feroviare. La licitație, pentru toate cele trei loturi depusese oferte și compania românească Arcada Company Galați. Pentru Lotul 1 nu a fost încă publicat niciun anunț de atribuire, deci gălățenii mai pot spera la câștigarea acestuia.

Swietelsky, dovedită de Justiție că a dat șpagă unor oficiali ai statului român

Justiția a decis că austriecii de la Swietelsky au dat șpagă unor oficiali ai statului român, în legătură cu reabilitarea unui tronson (Cernavodă-Constanța) din Magistrala feroviară 800, București-Constanța.

La finele lunii martie, fostul ministru al Finanţelor Sebastian Vlădescu a fost condamnat de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie la opt ani şi șase luni de închisoare cu executare pentru săvârşirea infracţiunilor de luare de mită şi trafic de influenţă, în Dosarul Mită la CFR, dată de Swietelsky, așa cum a scris Club Feroviar la vremea respectivă.

Mircea Ionuţ Costea, cumnatul lui Mircea Geoană, fost angajat în cadrul Ministerului Finanţelor, directorul Eximbank la data faptelor, a primit o pedeapsă de şapte ani de închisoare pentru săvârşirea infracţiunilor de trafic de influenţă şi complicitate la luare de mită. De asemenea, fostul deputat Cristian Boureanu a fost condamnat la patru ani şi trei luni de închisoare pentru trafic de influenţă.

În acelaşi dosar, Constantin Dascălu, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a primit o pedeapsă de cinci ani şi şase luni de închisoare pentru luare de mită, iar Mihaela Mititelu, la data faptelor persoană apropiată de conducerea CNCF CFR SA, a fost condamnată la patru ani de închisoare pentru trafic de influenţă. Decizia nu este însă definitivă.

Ceea ce este însă definitiv e acordul, din 2019, de recunoaștere a vinovăției de către fostul administrator al Swietelsky România, Josef Hornegger, așa cum a fost el anunțat de către Direcția Națională Anticorupție.

Lucrările feroviare în Portul Constanța au început pe ”ochi frumoși”

Tot în luna martie a acestui an, Regionala Constanța a CFR SA a decis să atribuie fără licitație către două firme lucrările de reparație derulate la linii din port, fără a permite altor companii să trimită ofertele lor.

Firmele alese pe considerente cunoscute doar de CFR SA și Ministerul Transporturilor au fost Wiebe pe lotul 1 (lucrări pe 19 linii, totalizând 6,6 km și 32 aparate de cale) și Arcada Company pentru lotul 2 (lucrări pe 16 linii, totalizând 6,8 km și 43 aparate de cale).

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share