Produsul a fost prezentat miercuri de către conducerea GFR in cadrul evenimentului „Conferințele Club Feroviar – Material Rulant”.
Una din cele mai vechi provocări ale muncii în exploatarea feroviară este estimarea momentului sosirii (ETA) vagonului, trenului, locomotivei într-o anumită staţie, într-un anumit loc. Dacă în transportul feroviar de călători această chestiune devine spinoasă doar în situaţia perturbării traficului, în cel de marfă, este în permanenţă. De altfel, acesta este unul dintre conceptele de bază cu care lucrează orice transportator, orice operator de logistică, explică Amedeo neculcea director general adjunct în cadrul GFR.
Prezentarea lui Amedeo Neculcea e disponibilă aici.
„Avem decalaj față de transportul rutier nu doar cel provenit din măsurile luate la nivel politic, ci și ca urmare a calității serviciilor de transport. Trebuie să oferim posibilitatea de a informa unde se afla expediția și asupra timpului de ajungere la destinatie. Trasa adesea ofera date inexacte estimare, exista nivel ridicat instabilitate”, explică el.
Dificultățile de estimare au mai multe cauze:
-
Nivel ridicat al instabilităţii graficului
-
Întârzierile la îndrumare
-
Întârzierile în parcurs
-
Personal operaţional insuficient
-
Lipsa capacităţii
-
Construcţia inadecvată a traselor ideale
-
Circulaţia vagonului cu mai multe trenuri
-
Închideri de linie planificate şi neprevăzute
Aceste probleme pot fi evitate prin dotarea vagoanelor cu sisteme GPS. În cazul a 10.000 de vagoane costurile sunt de circa 3 milioane Euro, fără dezvoltarea softurilor aferente, variantă foarte scumpă. A doua soluție este utilizarea produsului ETA Expert pus la punct de GFR.
Acesta are ca avantaje:
-
Scurtarea substanţială a procesului de estimare
-
,,Democratizarea” accesului la informaţii esenţiale privind finalizarea procesului de transport
-
Diminuarea substanţială a efortului uman în prelucrarea datelor
-
Actualizarea raportărilor în raport cu momentul cererii Reprezentarea explicită pe hartă a traseului şi poziţiei expediţiei Rapoarte statistice multiple Interconectarea cu alte aplicaţii
Din 17.05.2021 toţi clienţii GFR care utilizează scrisoarea de trăsură electronică beneficiază şi de estimările în timp real ale aplicaţiei ETA Expert.
Cum funcționează sistemul
Amedeo Neculcea, director general adjunct al GFR a oferit și explicații asupra funcționării sistemului. Prin faptul că acesta utilizează informații furnizate de alte trenuri in circulație și date privind trasa ideală acesta duce cu gândul la produse puse la punct de mari companii mondiale, gen Waze deținută de Google.
„Sistemul identifică prin GPS participarea mai multora la trafic iar comunicarea în timp real se transformă în experienţă recentă imediată pe baza căreia se estimează sosirea. Sunt folosiţi algoritmi matematici. ETA Expert valorifică bazele emise de date cu privire la traficul feroviar”, spune Neculcea.
Pe lângă trasa ideală este adăugată o opinie bazată pe experiența anterioară, plecând de la analize făcute.
Aplicaţia are acces la toate vagoanele în circulaţie la un moment şi care se află sub contract de transport. Aplicația ETA va fi ulterior conectată şi cu alte alte aplicaţii, spune directorul adjunct al GFR. Produsul este unul unic în Europa de sud-est și este realizat în cea mai mare parte de inginerii GFR. (D.C.)
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail