Site logo
15 septembrie 2022

GFR, acționar majoritar al asocierii Rolling Stock Company, a remis Consiliului de Administrație al CFR Marfă o scrisoare de intenție în care propune preluarea pachetului de acțiuni deținut de compania de stat.

Scrisoarea trimisă miercuri menționează intenția GFR de a cumpăra întregul pachet de acțiuni deținut de CFR Marfă, respectiv 16.621 acțiuni sau 48,9948% din total.

Propunerea GFR vine după ce Adunarea Generală a Acționarilor CFR Marfă a aprobat recent, în ultima sa ședință, inițierea demersurilor juridice ce se impun pentru dizolvarea Rolling Stock Company SA. Se mai cere și restituirea bunurilor avute ca aport în societate. Măsurile figurează în Hotărârea AGA nr 25 din 6 septembrie 2022.

Potrivit actului constitutive al societății, dizolvarea acesteia cerută de CFR Marfă are loc printr-o hotărâre a Tribunalului, ca urmare a unor neînțelegeri grave care impiedică funcționarea corespunzătoare a societății. În ceea ce privește cedarea acțiunilor către terți, acționarii prezenți au drept de preempțiune asupra acțiunilor cedate.

Disputele par a fi cauzate de insistența CFR Marfă (acționarul majoritar) de a numi în Consiliul de Administrație al RSCO pe Ana-Maria Dascălu, nimeni alta decât directorul juridic al unei alte companii, respectiv CFR SA, compania gestionar al infrastructurii.

Numirea acesteia reprezintă un conflict de interese din mai multe puncte de vedere. În calitate de deținător de material rulant sau de operatori de marfă, cele trei companii (Rolling Stock, CFR Marfă și GFR) au de la un punct interese divergente cu CFR SA. În al doilea rând, Ana Maria Dascălu nu este angajată a CFR Marfă și nu în ultimul rând CFR SA are un proces împotriva companiei Rolling Stock. Dosarul se judecă la Tribunalul București și a fost deschis în iulie 2022 de către Regionala Timișoara a CFR SA, adică exact Regionala din care provine șeful CFR SA, Ion Simu-Alexandru.

Cum poate fi membru în CA Rolling Stock tocmai șeful juriștilor companiei care are un proces cu Rolling Stock?

„Tot scandalul a început pentru că cei de la RSCO nu o vor pe Dascălu în Consiliul de Administrație deoarece e incompatibilă. Cei de la Rolling Stock au cerut ca CFR Marfă să nominalizeze o altă persoană. Ana-Maria Dascălu e de la Infra si este incompatibilă. Deciziile pot fi nule dacă cineva contestă compatibilitatea ei”, spune o sursă.

Asocierea RSCO a obținut profituri în ultimii ani de funcționare (vezi foto).

 

 

 

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share