Site logo
29 iulie 2022

Agenția Națională de Administrare Fiscală trebuie să scoată din Portul Constanța vagoanele pe care le are sechestrate astfel încât liniile ocupate de materialul rulant să poate fi reparate.

Declarațiile au fost făcute vineri de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a vizitat portul Constanța. „Am avut o discuție cu cei de la CFR Marfă inclusiv vagoane de aici trebuie valorificate de ANAF. S-a intrat în procedura acolo, ANAF trebuie să urgenteze mai ales aici că în perioada următoare vor începe lucrări pe 60 de linii și acolo sunt 350 de vagoane, trebuie asigurat front de lucru”, a spus el.

ANAF a organizat recent mai multe runde de licitații pentru vânzarea vagoanelor sechestrate de la CFR Marfă, in contul datoriilor avute de operatorul feroviar de marfă la bugetul de stat. Ministrul speră că în termen de o lună și jumătate vor fi văzute primele linii reparate în primele două loturi.

Club Feroviar a relatat că Regionala CFR SA a acordat contractele de reabilitare a primelor două loturi prin incredințare directă, fără a accepta la licitații alte firme decât companiile Wiebe și Arcada.

„Lucrarea a fost atribuită la un preț de 116 milioane RON și conține materiale de 40 de milioane RON, manopera de 10 milioane RON și profit de 66 de milioane RON! Aceste contracte au fost atribuite direct, fară licitație!… Mai grav e că la preturile și așa supraevaluate, ofertanții au venit cu preturi și mai mari, iar contractele au fost încheiate cu circa 12% peste valoarea de deviz”, spun reprezentanții ACCF, companie ce a fost interesată să facă lucrările, dar care nu a fost lăsată să oferteze.

Aceasta înseamnă marjă de profit de 60%, de aproximativ 12 ori mai mare decât cele de 5% care se practică în domeniu. Cele două loturi includ refacția a 35 de linii (13, 398 km) și înlocuirea a 75 de aparate de cale.

În luna aprilie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a decis să direcționează fără licitație, prin ”pixul” premierului Nicolae Ciucă, 200 de milioane de lei către firma sau firmele care vor repara infrastructura feroviară din Portul Constanța. Contractul a fost atribuit în urma ”unei proceduri de negociere fără invitație prealabilă la o procedură concurențială de ofertare”. Wiebe, firmă de construcții feroviare cu capital german a mai câștigat în ultima perioadă licitații organizate în procedură simplificată pentru reparații la calea ferată din Dobrogea.

Wiebe  a crescut sub Grindeanu într-o lună cât în tot anul 2021

În doar câteva zile, CFR SA a acordat companiei germane Wiebe două contracte semnificative de lucrări, de ordinul zecilor de milioane de lei fiecare, a relatat săptămânile trecute Club Feroviar. Atribuirea face ca Wiebe să câștige în doar două luni mai multe contracte decât în tot anul 2021 și în șapte luni de 2,5 ori mai mulți bani decât în tot anul trecut.

Valoarea contractelor a căror atribuire către Wiebe fost anunțată în perioada 11-13 iulie depășește 50 de milioane de lei. Împreună cu un contract de 56 de milioane de lei pentru linii în incinta portului Constanța, Wiebe a câștigat în ultima lună contracte de peste 100 de milioane de lei, mult peste ceea ce a primit anul trecut. Potrivit Ministerului de Finanțe, în 2021 Wiebe a avut o cifră de afaceri de 80,5 milioane lei, deci 80% din contractele primite in lunile iulie.

Martie a fost o altă lună bună pentru firma germană. În luna menționată, Wiebe a câștigat alte patru contracte în valoare de aproape 90 de milioane de lei, ceea ce ridică valoarea contractelor primite în primele șapte luni ale acestui an la aproape 200 de milioane de lei, adică de 2,5 ori peste întreg anul trecut.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share