Site logo
Grindeanu s-a urcat la Buftea în noul tren Alstom Coradia, Ciolacu la Sinaia
20 noiembrie 2024
noul tren Alstom Coradianoul tren Alstom Coradia

În ciuda celor anunțate în ajun, politicienii nu s-au urcat din Gara de Nord în noul tren Alstom Coradia, care a fost pus miercuri în circulație cu călători.




UPDATE. Premierul Marcel Ciolacu s-a urcat în tren la Sinaia.

Marți seara, comunicatul privind programul premierului suna în felul următor: ”Programul premierului Marcel Ciolacu, președintele PSD, alături de ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu (…) 09.30 – Deplasare cu trenul Gara București Nord – Gara Brașov”.

Însă miercuri dimineață cei doi politicieni nu s-au aflat pe peronul Gării de Nord. Sorin Grindeanu s-a urcat în tren la Buftea, unde a făcut o oprire specială, iar Marcel Ciolacu nu apăruse până la ora publicării acestei știri, urmând să fie ”pescuit” undeva de pe traseu.

Asta în ciuda faptului că pentru politicieni a fost făcut un program special al trenului, cu plecare la o oră decentă, în vreme ce pentru românii de rând garnitura va circula de joi după un orar nepotrivit, lucru semnalat și de Asociația Pro Infrastructură: ”Programul parcă e făcut după principiul . Din București va pleca la 5:40 dimineața și va ajunge la 8:08 în Brașov. O trasă utilă poate doar pentru practicanții de sporturi de iarnă care seara se întorc în București. Apoi rama se întoarce la 8:43 din Brașov, sosește în București la 11:12, urmând ca următoarea cursă din zi să… nu existe! A obosit trenul, s-a trezit prea devreme dimineața… Evident, cursa de inaugurare va avea program special astfel încât politicienii să nu fie prea adormiți când se trag în poze cu jucăria nouă sau să nu se sperie de cum arată Gara de Nord înainte să răsară soarele. Aleșii vor merge la o oră normală, 9:30, nu ca fraierii de călători obișnuiți care au așteptat 15 ani material rulant nou. Lucrurile se mai aranjează parțial de la noul mers din 15 decembrie când trenurile vor fi la ore mai umane, circulând astfel pe tot parcursul zilei în regim pendulă: plecări din București la 6:31 și 13:22, plecări din Brașov la 10:25 și 16:27”.

Tarif de Interregio la noul tren Alstom Coradia

Așa cum am informat ieri, operatorul feroviar de stat CFR Călători a anunțat printr-un comunicat că va introduce în circulație începând cu data 20 noiembrie 2024, primul tren electric format din material rulant nou, respectiv rama electrică RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream. Rama este alocată pentru exploatare operatorului național CFR Călători de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) – proprietarul de facto al trenurilor Alstom achiziționate pentru România. Modelul Coradia Stream este primul tren furnizat de către firma producătoare Alstom Ferroviaria S.p.A. pentru transportul feroviar de pasageri din România, în cadrul contractului de achiziție încheiat și derulat de către ARF.

CFR Călători va opera rama electrică Alstom pe ruta București Nord – Ploiești Vest – stațiunile de pe Valea Prahovei – Brașov ca tren Interregio și cu tarif aferent acestui rang de tren, conform contractului de servicii publice încheiat de companie, cu ARF. Astfel, un bilet pe distanța București Nord – Brașov costă 63,00 lei la clasa a II-a și 91,00 lei la clasa I, pasagerii având posibilitatea să cumpere deja bilete la acest tren.

Rama electrică livrată de către Alstom este formată din șase vagoane, oferind o capacitate de 351 de locuri. Prin construcție, are o podea joasă, ceea ce asigură accesul facil pentru persoanele cu mobilitate redusă și este aptă să circule cu o viteză maximă de 160 km/oră. Mentenanța ramei electrice este asigurată de către firma producătoare Alstom.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share