În ciuda celor anunțate în ajun, politicienii nu s-au urcat din Gara de Nord în noul tren Alstom Coradia, care a fost pus miercuri în circulație cu călători.
UPDATE. Premierul Marcel Ciolacu s-a urcat în tren la Sinaia.
Marți seara, comunicatul privind programul premierului suna în felul următor: ”Programul premierului Marcel Ciolacu, președintele PSD, alături de ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu (…) 09.30 – Deplasare cu trenul Gara București Nord – Gara Brașov”.
Însă miercuri dimineață cei doi politicieni nu s-au aflat pe peronul Gării de Nord. Sorin Grindeanu s-a urcat în tren la Buftea, unde a făcut o oprire specială, iar Marcel Ciolacu nu apăruse până la ora publicării acestei știri, urmând să fie ”pescuit” undeva de pe traseu.
Asta în ciuda faptului că pentru politicieni a fost făcut un program special al trenului, cu plecare la o oră decentă, în vreme ce pentru românii de rând garnitura va circula de joi după un orar nepotrivit, lucru semnalat și de Asociația Pro Infrastructură: ”Programul parcă e făcut după principiul
Tarif de Interregio la noul tren Alstom Coradia
Așa cum am informat ieri, operatorul feroviar de stat CFR Călători a anunțat printr-un comunicat că va introduce în circulație începând cu data 20 noiembrie 2024, primul tren electric format din material rulant nou, respectiv rama electrică RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream. Rama este alocată pentru exploatare operatorului național CFR Călători de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) – proprietarul de facto al trenurilor Alstom achiziționate pentru România. Modelul Coradia Stream este primul tren furnizat de către firma producătoare Alstom Ferroviaria S.p.A. pentru transportul feroviar de pasageri din România, în cadrul contractului de achiziție încheiat și derulat de către ARF.
CFR Călători va opera rama electrică Alstom pe ruta București Nord – Ploiești Vest – stațiunile de pe Valea Prahovei – Brașov ca tren Interregio și cu tarif aferent acestui rang de tren, conform contractului de servicii publice încheiat de companie, cu ARF. Astfel, un bilet pe distanța București Nord – Brașov costă 63,00 lei la clasa a II-a și 91,00 lei la clasa I, pasagerii având posibilitatea să cumpere deja bilete la acest tren.
Rama electrică livrată de către Alstom este formată din șase vagoane, oferind o capacitate de 351 de locuri. Prin construcție, are o podea joasă, ceea ce asigură accesul facil pentru persoanele cu mobilitate redusă și este aptă să circule cu o viteză maximă de 160 km/oră. Mentenanța ramei electrice este asigurată de către firma producătoare Alstom.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail