Site logo
30 martie 2023

Guvernul Ciucă a aprobat miercuri în ședință un proiect de HG înaintat de Ministerul Transporturilor cu greșeli flagrante care îl fac de-a dreptul inaplicabil. Proiectul avea un singur punct și acela a fost greșit. Modificări cu picioarele ale legislației CENAFER. 

După cum se argumentează în proiect, așa cum acesta a figurat pe situl Ministerului Transporturilor, modificarea HG 1663/2004 privind CENAFER urma să fie cât se poate d importantă căci ar elimina blocajele în activitatea Centrului. Practic, în forma actuală HG 1663 nu ar conține prevederi referitroare la atribuțiile compartimentelor CENAFER, fapt ce are implicații grave în funcțioanrea instituției.

„Lipsa reglementării atribuțiilor specifice fiecărei subdivizii organizatorice din cadrul CENAFER (direcție, serviciu, centru teritorial, compartiment), precum și a relațiilor (de subordonare, de colaborare, de reprezentare) dintre acestea, apare o disfuncționalitate majoră în exercitarea actului managerial, mai ales în ceea ce privește funcțiile de organizare, coordonare și control-evaluare. Practic, în absența atribuțiilor specifice ale subdiviziunii organizatorice nu pot fi stabilite obiectiv numărul de posturi necesar și nici sarcinile și responsabilitățile fiecărui post (cu efect direct asupra procesului de elaborare a fișelor de post)”, argumenta Ministerul Transporturilor nevoia de modificare a HG 1663.

Modificări cu picioarele ale legislației CENAFER

Modificările propuse sunt însă un talmeș – balmeș care nu au împiedicat votul pozitiv al Guvernului.

„Prin proiectul de act normativ se propune completarea art. 10, alin. (1) din Anexa nr. 2 la HG nr. 1663/2004, în sensul introducerii, după litera b), a unei noi litere, b1), cu următorul text: ”b1) pe baza organigramei și a Regulamentului de organizare și funcționare a Centrului Național de Calificare și Instruire Feroviară – CENAFER, stabilește, prin decizie, atribuțiile specifice fiecărei subdivizii organizatorice, precum direcție, serviciu, centru teritorial, compartiment, precum și relațiile dintre acestea;”, propune Ministerul condus de Sorin Grindeanu, mai precis Direcțiua Feroviară subordonată acestuia.

Însă articolul 10 din anexa 2 este despre cu totul și cu totul altceva, mai precis acest articol spune: „Salariul directorului general, precum si indemnizatiile membrilor consiliului se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului”, fără a avea aliniate, puncte, litere etc.

În schimb articolul 12 din aceeasi anexă include într-adevăr precizări referitoare la atribuțiile Consiliului de conducere CENAFER și probabil că aici trebuiau să apară și modificările propus e de către Direcția Feroviară (vezi foto).

 

Nota de fundamentare conține și alte erori. Pretinde că „între atribuțiile principale ale directorului general nu se regăsește și cea referitoare la aprobarea regulamentului propriu de organizare și funcționare” deși această aprobare e în sarcina Consiliului de Conducere iar director general este membru al acestuia și chiar președinte al acestuia.

Potrivit site-ului Guvernului proiectul de act normativ a fost chiar și aprobat în pofida erorilor grosolane menționate mai sus. Este interesant dacă acest HG de modificare va putea fi aplicat în condițiile în care include prevederi numerotate haotic.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share