Site logo
23 septembrie 2020

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat marţi că trei proiecte din judeţul Cluj, în valoare totală de peste trei miliarde de euro, ar putea fi finanţate prin Planul Naţional de Recuperare şi Rezilienţă. Două sunt din zona transporturilor feroviare sau a transporturilor urbane. Proiectele derrulate într-adevăr și datorită implicării susținute a autorităților locale vor accentua și mai mult discrepanțele de dezvoltare dintre infrastructura de transport din regiunea Transilvaniei și cea a altor regiuni, precum Moldova sau Oltenia.

doru.cireasa@clubferoviar.ro


“Trei dintre proiectele de investiţii în infrastructura de transport din Cluj pot fi incluse la finanţare în Planul Naţional de Recuperare şi Rezilienţă. România are la dispoziţie aproximativ 33 de miliarde de euro. Sunt îndeplinite cele trei condiţii obligatorii: să fie semnat contactul până în 2022, să fie recepţionată lucrarea până în 2026 şi să îndeplinească condiţiile de mediu şi digitalizare. Aici sunt convins că proiecte precum (…) electrificarea liniei de cale ferată de la Cluj la Episcopie, cu toate proiectele conexe, respectiv metroul şi trenul metropolitan sunt proiecte de peste trei miliarde de euro, care îşi vor găsi finanţarea în Planul Naţional de Recuperare şi Rezilienţă”, a precizat Lucian Bode în cadrul unei conferinţe de presă la Cluj-Napoca, potrivit Agerpres.ro.

Lucian Bode laudă Clujul

Potrivit ministrului Transporturilor, dintre aceste proiecte, electrificarea şi reabilitarea căii ferate Cluj – Episcopia Bihor va fi realizată pe o distanţă de 166 de kilometri, valoarea investiţiei depăşind 1,8 miliarde de euro, şi va include inclusiv un pasaj în Cluj-Napoca, în zona Tăietura Turcului. Contractul pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor ar putea fi semnat la începutul anului viitor, estimează Bode.

În ceea ce priveşte metroul, ce ar urma să aibă, în prima fază, 16 kilometri lungime, ministrul Transporturilor a subliniat faptul că acesta ar fi primul metrou într-un alt oraş decât Capitala.

“Municipiul Cluj a demonstrat în ultimii ani o orientare în direcţia mobilităţii urbane durabile, putând fi considerat în acest sens un model între oraşele din România. De aceea, proiectul de metrou este primul care va implementat într-un alt oraş decât Bucureşti”, a mai precizat Bode.

Proiectele din Moldova, în faze cât se poate de incipiente

Din păcate spre deosebire de regiunea Transilvaniei unde există proiecte de miliarde de euro în lucrari de reabilitare a căii ferate sau de dezvoltare a unor rețele urbane de transport feroviar sau cu metroul, în alte regiuni ale țării nu se găsesc in derulare proiecte similare, cauzele fiind neclare, posibil dezinteres al autorităților locale sua lipsă de susținere și implicare a Guvernului. Cel mult in astfel de regiuni proiectele sunt în faze cât se poate de incipiente, adică licitații sau pregătire de documentații pentru realizarea unor studii de fezabilitate.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share