Încă o licitație pentru reparații pe linia ferată Toplița-Stânceni de pe Magistrala 400 a fost anulată de Sucursala Regională de Căi Ferate Brașov.
La începutul lunii septembrie, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație cu titlul ”Reparaţii linia CF 400 Topliţa-Stânceni (de la Km. 183+954 la Km. 192+945) inclusiv liniile 2, III, 4 şi aparatele de cale nr. 1, 3, 9, 5/7, 2, 8, 14 şi 4/6 din st. Topliţa (execuţie)”. Valoarea totală estimată a contractului este de 84.832.065,9 lei, echivalentul a aproximativ 17 milioane de euro, așa cum am scris atunci.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost inițial pe 7 octombrie 2024, dar apoi a fost schimbat în 28 octombrie.
Potrivit anunțului din SEAP, procedura de achiziție a fost anulată ”deoarece la data limită de depunere a ofertelor niciunul din ofertanții înscriși nu a criptat oferta financiară/sau nu a răspuns la toți factorii de evaluare electronici, după caz”.
O licitație cu același obiect și aceeași valoare estimată a fost lansată de SRCF Brașov pe 26 februarie, însă și ea a fost anulată.
Ultimele reparații capitale, făcute acum 40 de ani
Pe segmentul de cale ferată vizat de proiect, ultimele lucrări de reparație capitală s-au făcut în anul 1984, ultimele lucrări de reparații periodice cu mașini grele de cale în 1994, iar în 2004 s-au executat lucrări de buraj mecanizat. Traficul anual este de 4,28 milioane tone brute, iar cel cumulat este de 251,74 milioane tone brute. Structura traficului actual este preponderentă pentru călători.
Lungimea totală a liniei este de 8,034 km, din care 2,228 km sunt pe traverse de lemn şi 5,806 km pe traverse de beton. Suprastructura este alcătuită din șină de cale ferată tip 65 montată pe traverse de lemn şi de beton, cu prindere indirectă, cale cu joante, lungimea standard a şinei fiind de 25 de metri.
Potrivit ultimului recensământ făcut la fața locului, șina este uzată în proporție de 40%, traversele de beton necorespunzătoare în proporție de 26%, traversele de lemn necorespunzătoare în proporție de 35%, iar materialul metalic mărunt de prindere în proporție de 50% necorespunzător. Prisma căii este colmatată în proporție de 75%, iar pe o lungime a căii de 2,92 km șanțurile existente necesită lucrări de curățire. În lungul căii, traseul prezintă tasări pe zona joantelor, acestea fiind căzute din cauza traverselor de lemn putrezite. De asemenea, o mare parte din terasament necesită lucrări de consolidare. Şanţurile existente pe traseu sunt de pământ sau moloane, poziționate de o parte şi de alta ale căii ferate, fiind degradate, colmatate şi înierbate.
Indicatorii investiției au fos aprobați de Guvern în iunie 2021.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail