– automotoarele au fost produse în perioada 2002-2006;
– au operat 17-20 ani pe infrastructura din România;
– între timp, producătorul a scos mai multe generații la aceaste automotoare, schimbând cea mai mare parte a soluțiilor tehnice;
– schimbările economice au condus la majorarea costurilor materialelor și echipamentelor, în unele cazuri fiind vorba chiar de modificări cu peste 40%, într-un termen foarte scurt;
– furnizorii principalelor echipamente oferă termene de livrare de până la 6-10 luni; unii nu mai produc componentele/softurile necesare, sau mai rău, „au trecut în neființă” între timp;
– migrarea forței de muncă, la care se adaugă gradul de îmbătrânire a populației.
Automotor Desiro reparat. Cum se face
Potrivit Electroputere VFU Pașcani, reviziile capitale de tip R9 se realizează la12 ani de operare sau la 2 milioane km parcurși și reprezintă un proiect complex, prin care se dezasamblează și se verifică, repară sau schimbă toate subansamblele automotorului, mai puțin motoarele acestuia:
- Boghiul motor 1 și 2 – Demontare boghiu motor în subansamble, spălare, curățare, constatare, reparare și/sau înlocuire elemente.
- Reparație osii motoare cu atac de osie simplu, atac de osie simplu, osii motoare cu atac de osie dublu, atac de osie dublu.
- Boghiu purtător – Demontare boghiu purtător în subansamble, spălare, curățare, constatare, reparare și/sau înlocuire elemente.
- Reparație osii libere.
- Cupla automată – demontare, verificare, reparare cu înlocuire de elemente.
- Instalația de climatizare și instalația de încălzire – demontare, verificare, reparație.
- Stația de încărcare baterii acumulatori – verificare și reparare.
- Reparare modul principal WC.
- Repararea ușilor de acces.
- Reparație, verificare ferestre si înlocuire geamuri sparte sau fisurate.
- Reparație intercomunicații (articulație vagon, burdufuri de intercomunicație).
- Demontare, verificare, reparare scaune și strapontine, inclusiv înlocuire tapițerie.
- Verificarea, repararea instalațiilor din postul de conducere.
- Verificarea și reparația instalației electrice: baterie rețea bord, instalație comandă, instalație INDUSI, calculator frână, controler tracțiune frână, instalația de vitezometre.
- Sistem combustibil – demontare, verificare, reparație cu înlocuiri.
- Reparație sisteme de frânare (frâna magnetică, frâna pneumatică, uscătorul de aer, frâna de rastare, instalația uns buza bandajului și nisipar, cilindrii de frână și timonerie).
- Caroseria automotorului – curățare, verificare, reparații după caz, vopsire exterioară.
- Probe finale.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
Whatsapp
VK
Mail