
Încă un tren de metrou Alstom pentru Magistrala 5 a ajuns în Depoul Berceni


Încă un tren de metrou Alstom pentru Magistrala 5, din cele 13 comandate de Metrorex, a ajuns în Depoul Berceni al transportatorului bucureștean.
Potrivit informațiilor Club Feroviar, trenul a fost adus marți dimineață până la Șoseaua de Centură a Capitalei, de unde a fost băgat pe inelul feroviar la Punct Macaze Popești-Leordeni. De aici, trenul a fost tractat pe calea ferată care face legătura cu Magistrala 2 a metroului, traversând noua stație Tudor Arghezi, până în Depoul Berceni (fost Depoul IMGB), unde se află și celelalte unități de material rulant livrate până acum.
Primul tren de metrou Alstom pentru Magistrala 5 a plecat la finele lunii februarie 2024 din Brazilia și a ajuns în România la începutul lunii martie 2024, iar de atunci se află în teste în vederea intrării în circulație cu călători. Apoi, au urmat livrări succesive.
Contract pentru livrarea a 13 trenuri
Companiei Alstom i-a fost atribuit un contract de către Metrorex SA pentru a asigura un total de până la 30 de trenuri Metropolis pentru noua Magistrală 5, livrate în două tranșe. Valoarea contractului pentru primele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro. Acest contract poate fi extins cu opțiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului, valoarea totală a proiectului putând ajunge la 240 de milioane de euro.
Fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală și asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilități. Trenurile au o configurație specifică, personalizată pentru metroul din București: caroserie din oțel inoxidabil, 114 metri lungime și trei metri lățime, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri/tren.
Pasagerii vor beneficia de o serie de inovații care fac călătoria mai sigură și mai confortabilă, inclusiv atenuarea zgomotului intern, patru uși duble pe fiecare parte a fiecărui vagon, ferestre mari, iluminare cu LED-uri și informații în timp real pentru pasageri, cum ar fi harta dinamică a traseului. Unele caracteristici au fost proiectate pentru a permite un flux optim de pasageri, cum ar fi uși largi, zone largi de trecere și zone dedicate persoanelor cu dizabilități. Gama de trenuri de metrou Metropolis de la Alstom este în operare de peste 20 de ani în toată lumea, versatilitatea sa făcând posibile numeroase configurații.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
Whatsapp
VK
Mail