Site logo
12 octombrie 2022

Ministerul Transporturilor a realizat un proiect de HG ce propune exproprierile de făcut pentru electrificarea și modernizarea liniei Cluj Napoca -= Episcopia Bihor.

Amplasamentului lucrării de utilitate publică de interes naţional ”Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihorˮ se află pe raza unităților administrativ – teritoriale: Cluj – Napoca, Baciu, Gârbău, Aghireșu, Izvoru Crișului, Huedin, Poieni, Ciucea și Negreni – județul Cluj; Cuzăplac și Almașu – județul Sălaj; Bulz, Bratca, Șuncuiuș, Vadu Crișului, Măgești, Aștileu, Țețchea, Tileagd, Săcădat, Oșorhei, Oradea și Borș – județul Bihor.

Pentru despăgubiri se va prevede o sumă de 45,54 milioane lei, fiind afectate 2.311 imobile (terenuri cu sau fără construcții) din care 2.286 imobile terenuri, proprietate privată, în suprafață totală de 1.707.001 mp (170 hectare), un număr de 96 imobile construcții (clădiri) în suprafață totală de 16.213 mp și un număr de 70 imobile construcții (împrejmuiri) în lungime totală de 4.246 ml.

Care sunt parametrii proiectului

Proiectul vizează electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor şi presupune realizarea unei infrastructuri ce va permite viteze maxime cuprinse între 100 km/h şi 160 km/h. Electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor conduce la realizarea unei infrastructuri feroviare optimizate.

Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe actualul tronson de cale ferată existent, cu excepţia unor zone în care este necesară mărirea razelor curbelor în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie şi asigurării parametrilor pentru circulaţia cu viteză sporită. Prin proiect se realizează 18.0 km de linie dublă nouă. Se desfiinţează trecerile la nivel care nu respectă reglementările şi se realizează pasaje denivelate.

Linia de cale ferată Magistrală 300, Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, este situată în Nord Vestul României, pe raza judeţelor Cluj, Sălaj şi Bihor. Din punct de vedere administrativ acest tronson de cale feratǎ este exploatat de Sucursala Regionalǎ CF Cluj, Secțiile L3 Cluj şi L5 Oradea.

Linia de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria are lungimea totală de 166,216 km, fiind cuprinsǎ între km 500 + 608 (semnal Cap X, Stația CF Cluj Napoca) şi km 660 + 852 (semnal Cap Y, Stația CF Episcopia Bihor), la care se mai adaugǎ intervalul Episcopia Bihor – Frontierǎ Ungaria, cu lungimea de 5,983 km (între km 1+117 = Cap Y Stația Episcopia Bihor şi km 7+100 = Frontiera Ungarǎ).

Traseul liniei CF Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor urmează cursul văii râului Nadăş, pe sectorul Cluj Napoca – Aghireş, iar apoi se desfăşoară în lungul văii râului Crişul Repede, având o orientare de la Est la Vest. Traseul liniei CF este foarte sinuos, întâlnindu-se numeroase curbe cu raze mici cu valori de 400 m. Raza minimă a curbelor este de 225 m situată pe intervalul de circulaţie Oradea – Episcopia Bihor. Pe linia CF Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor sunt amplasate 22 de puncte de secţionare (10 staţii CF şi 12 halte de mişcare) şi 22 halte comerciale (puncte de oprire în linie curentă).

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share