Site logo
Indicatorii pentru modernizarea căii ferate Craiova-Caransebeș, aprobați de Executiv
11 aprilie 2024

La propunerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Executivul a adoptat joi seara hotărârea prin care sunt reaprobați indicatorii pentru modernizarea căii ferate Craiova-Caransebeș.

Este vorba de obiectivul de investiţii ”Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin  – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteranean”.

”Prin acest demers, Guvernul deblochează realizarea unui proiect important de infrastructură feroviară. Necesitatea actualizării indicatorilor a intervenit în urma modificării soluțiilor tehnice aprobate inițial, modificare determinată printre altele de majorarea prețului materialelor de construcții în contextul crizei mondiale în domeniu, creșterea prețurilor pe piețele de energie electrică și gaze naturale, a combustibilului, transporturilor de mărfuri, elemente ce au impact direct în producția și distribuția tuturor produselor utilizate în construcții”, se arată în comunicatul dat publicității de Ministerul Transporturilor.

Pentru cei 225,287 de km ai obiectivului de infrastructură, Guvernul a aprobat ca valoarea totală a investiției să se ridice la peste 20 de miliarde de lei, iar perioada de realizare să fie de 60 de luni.

CITEȘTE și Proiect ”îmbunătățit” à la Caragiale pentru modernizarea liniei ferate Craiova-Caransebeș

O altă modificare față de proiectul de acum doi ani constă în faptul că au fost făcute adaptări minore pentru implementarea ERTMS nivel 2, adaptări generate de împărțirea tronsonului de cale ferată în șase loturi teritoriale. Astfel, în ceea ce privește cantitatea de RBC (Radio Bloc Center), aceasta a fost suplimentată de la patru bucăți la șase bucăți.



Modernizarea căii ferate Craiova-Caransebeș, cu bani europeni

”Finanțarea obiectivului de investiții de utilitate publică de interes național prevăzut la articolul 1 se realizează din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021 – 2027 (sublin. ns), de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate C.F.R. – S.A, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii”, se arată în proiectul de HG aprobat.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share