Site logo
6 aprilie 2020
automatizări feroviare SPIACT Craiovaautomatizări feroviare SPIACT Craiova

Faptul că CFR SA nu are nici acum bugetul pe 2020 aprobat de Guvern afectează firma de automatizări feroviare SPIACT Craiova.

automatizări feroviare SPIACT Craiova
FOTO Gazeta de Sud

Pe partea de producție, firma craioveană are probleme legate de fluctuația cererii. „Lucrăm cu clienți din zona de stat, care până acum nu au bugetele aprobate pe anul 2020. De aceea, la noi oamenii își mai iau concedii de odihnă în prima parte a anului, iar în vară vin la lucru și primesc bonusuri. Situația generală ne va afecta cifra de afaceri și profitul. Anul trecut, am avut o cifră de afaceri de 6,5 milioane de euro. Anul acesta vor fi scăderi”, a declarat pentru Gazeta de Sud Laurențiu Dinu, administratorul societății craiovene.

El spune că business-ul firmei va fi afectat anul acesta. „Nu știu în acest moment cum va fi evoluția economiei. Dar în condițiile în care CFR SA are cu 300-400 de trenuri mai puțin pe zi, este normal ca activitatea să fie încetinită și la acea taxă de utilizare a infrastructurii – TUI să fie încasări mai mici. La fel și la CFR Călători, unde circulau înainte 1.200 de trenuri pe zi. Iar acum sunt cu circa 400 mai puține. Această scădere se va reflecta și la partenerii de afaceri, cum este SPIACT“, a menționat Laurențiu Dinu.

Firma de automatizări feroviare SPIACT Craiova continuă producția

Societatea are 103 angajați. Până acum, au fost luate măsurile obligatorii de siguranță, în situația de urgență impusă de stat. „Nu am întrerupt activitatea. De săptămâna viitoare, cine dorește, își ia concediu de odihnă. Mai sunt cazuri deosebite, în care oamenii nu au mai putut veni la muncă. Este vorba despre persoane care au părinții în spital, de părinți ai căror copii s-au întors din Marea Britanie și sunt izolați. Mai sunt persoane care fac naveta cu trenul. Am separat fluxurile de producție și orele de intrare la lucru sunt diferite, conform cerințelor legale. Unii vin la 8,00, alții la 8,30, iar alții la ora 9,00“, a spus administratorul SPIACT Craiova.

Firma craioveană lucrează la modernizarea căii ferate pe Coridorul IV, între Arad și Deva. „Șantierele sunt deschise. Lucrăm cu FCC și Astaldi. Ministrul Transporturilor ne-a solicitat să lucrăm, atâta timp cât se poate“, spune antreprenorul.

Antreprenorul craiovean susține că principala probelmă în această perioadă este aprovizionarea cu materiale. „Sunt din ce în ce mai mari probleme cu furnizorii. Unii au închis activitatea. Sunt depozite mari de materiale care și-au închis activitatea. Ne aprovizionăm cu dificultate cu vopsea și cu materiale feroase, cum ar fi oțel, cornier. Pentru a realiza un produs complex, cu valoare adăugată mare, este nevoie de foarte multe produse. Iar dacă îți lipsește un singur reper nu poți să faci produsul. Trebuie să închizi fabrica, dacă nu ai un singur subansamblu. Încercăm să găsim alți furnizori. Însă alți furnizori măresc prețurile. Suntem clienți noi și ne supunem situației generale“, a menționat Laurențiu Dinu.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share