Institutul Național de Statistică (INS) a dat publicității vineri lungimea căilor ferate din România la 31 decembrie 2020. Datele despre numărul de kilometri de cale ferată electrificată nu au mai fost făcute publice.
Astfel, la finele anului trecut, potrivit comunicatului dat publicității de INS, lungimea liniilor de cale ferată de folosinţă publică în exploatare însuma 10.769 km, din care 10.631 km (98,7%) linii cu ecartament normal, 134 km (1,3%) linii cu ecartament larg şi 4 km linii cu ecartament îngust (mocăniță).
La aceeași dată, densitatea liniilor la 1.000 kmp de teritoriu era de 45,2‰. Densităţile cele mai mari s-au înregistrat, în regiunea Bucureşti-Ilfov (156,3‰), regiunea Vest (58,9‰), regiunea Sud-Est (48,8‰) şi regiunea Nord-Vest (48,7‰). La aceeași dată, lungimea căilor principale era de 5.990 km, reprezentând 55,6% din lungimea simplă a liniilor de cale ferată în exploatare.
Lungimea căilor ferate din România, neschimbată față de finele lui 2019
INS nu a mai publicat în acest an lungimea liniilor ferate electrificate, însă cel mai probabil ea este acceași cu cea de la finele anului 2019, de 4.029 km, reprezentând 37,4% din total.
În ceea ce privește lungimea totală a căilor ferate din România, aceasta a rămas neschimbată față de finalul anului 2019. Racordul nou construit spre Aeroportul Henri Coandă nu a fost inclus în statistică, deoarece el a fost recepționat pe 15 aprilie 2021, așa cum a arătat Club Feroviar.
Structura lungimii rețelei de căi ferate în exploatare, pe regiuni de dezvoltare, la 31 decembrie 2020, așa cum este prezentată ea de Institutul Național pentru Statistică:
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail