Site logo
24 septembrie 2022

Pe cea mai modernă magistrală feroviară din România, M 800 București-Constanța, în ultima perioadă sunt tot mai dese întârzierile trenurilor. Din cauza unor reparații nefăcute la timp, au fost introduse restricții de viteză în mai multe zone, așa că trenurile au întârziat la finalul sezonului estival și continuă și acum să întârzie. Club Feroviar vă spune cât va mai dura această situație.

Românii s-au obișnuit de ani buni ca din București până la malul mării și invers să circule rapid cu trenul și să ajungă la timp la destinație. Ei bine, de ceva vreme nu mai este așa. În fiecare zi sunt întârzieri de trenuri pe București-Constanța, minute bune.

Întârzieri de trenuri pe București-Constanța, în fiecare zi

întârzieri de trenuri pe București-Constanța Măsuri anticaniculă la CFR Călători canicula la CFR Călători călătoria cu trenul spre litoral Litoralul pentru toți circulație la cale liberă pe M800 hale de reparații material rulant noul director general al CFR Călători vagoane suplimentare la trenurile spre litoral

Bunăoară, vineri, 23 septembrie 2022, întârzierile au fost de 13 minute la R 8001, de 20 de minute la IR 1585 și de 52 de minute la IR 1683, toate operate de Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA. Și R 11683, operat de Softrans, a avut o întârziere de 12 minute la sosirea în Constanța, destinația finală. Cu o zi înainte, joi, 22 septembrie 2022, R 8001 a întârziat 10 minute, IR 1585 – 16 minute, iar IR 1683 a ajuns la timp.

Pe rețelele de socializare sunt tot mai mulți români care se plâng că trenurile întârzie pe această conexiune feroviară de 225 km, modernizată cu aproape un miliard de euro, bani de la Uniunea Europeană și bugetul de stat al României, pentru circulația trenurilor cu viteze de până la 160 km/oră.

Restricții de viteză la Pantelimon, Pasărea, Fundulea și Lehliu

lovită de tren la Lehliu Gară reparațiile la calea ferată Brazi-Predeal reparații pe calea ferată Constanța-Predeal lucrări pe București-Lehliu

Club Feroviar a vrut să afle de la administratorul de infrastructură, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, ce se întâmplă și când se va rezolva situația. Ei bine, întârzierile apar din cauza restricțiilor de viteză introduse în contextul unor probleme la trecerile la nivel cu calea ferată și al unor macazuri defecte. CNCFR SA dă asigurări că situația se va remedia în scurt timp.

Restricțiile de viteză în vigoare la momentul actual, pe Magistrala București – Constanța, în zone punctuale, cum ar fi Pantelimon, Pasărea, Fundulea și Lehliu, vor fi ridicate până la sfârșitul anului, fiind deja programate lucrări pentru remedierea deficiențelor, din zona trecerilor la nivel și de înlocuire a componentelor pe aparatele de cale”, se arată în răspunsul CFR SA la solicitarea trimisă de Club Feroviar.

Au fost întârzieri semnificative și pe Constanța-Mangalia

întârzieri de trenuri pe București-ConstanțaÎn timpul sezonului estival, în general s-a circulat bine pe relația București-Constanța, însă au apărut întârzieri semnificative la trenurile care și-au continuat călătoria prin stațiunile din sudul litoralului, până la Mangalia. Problema este veche de când lumea – linia este simplă, neelectrificată, iar stațiile unde trenurile ”pot face cruce”, adică trec unul pe lângă altul, nu sunt chiar atât de multe: Eforie Nord, Eforie Sud, Costinești și Neptun gară (a nu se confunda cu halta Neptun, cea folosită de turiști).

Colac peste pupăză, anul acesta a mai apărut o problemă și anume un pasaj subteran pe sub calea ferată început și neterminat de patronul unui restaurant, așa cum a dezvăluit Club Feroviar.

CITEȘTE și FOTO-VIDEO Traficul feroviar pe litoral, restricționat de un restaurant, în plin sezon



Anul viitor se lansează licitația pentru dublarea și electrificarea liniei din sudul litoralului

restricții de viteză pe calea ferată electrificarea liniei Constanța-Mangalia trafic feroviar oprit pe secția 813 reparații pe linia ferată Constanța-MangaliaDincolo de această problemă punctuală, care sperăm că va fi rezolvată până la începerea sezonului estival de anul viitor, rămâne cea a liniei simple.

Modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia, cu electrificare pe tot traseul și dublare pe anumite sectoare, este propusă pentru finanțare prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență. La mijlocul lunii ianuarie, CFR SA și Asocierea Baicons Impex SRL – ISPCF SA au semnat contractul, în valoare de 7,7 milioane lei (fără TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate, etapa I a programului de electrificare și reabilitare a liniei Constanța-Mangalia (43 km), pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/oră, respectiv cu 120 km/oră pentru trenurile de marfă. Durata de execuție a contractului este de nouă luni, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

După aceea nu mai rămâne decât ca Guvernul să aprobe indicatorii tehnico-economici, iar CNCF CFR SA să scoată la licitație lucrările de proiectare și execuție. Oricum, având în vedere că obiectivul urmează să fie finanțat prin intermediul PNRR, toată lucrarea ar trebui să fie finalizată până în 2026.

Și tot la solicitarea publicației noastre, responsabilii CNCF CFR SA au precizat când va fi gata studiul și când se va lansa licitația pentru lucrări: „Estimăm finalizarea Studiului de Fezabilitate pentru electrificarea și reabilitarea liniei CF Constanța – Mangalia, inclusiv emiterea Acordului de mediu, în prima parte a anului 2023, an în care lansăm și licitația pentru proiectare și execuție lucrări”.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share